بهترین سواحل در آفریقا

به گزارش مینی ست، آفریقا با داشتن بیش از 54 کشور و 19 هزار مایل خط ساحلی، محل برخی از بهترین سواحل در جهان است. در نقاط مختلف آفریقا، سواحلی بسیار زیبا و تماشایی وجود دارند.

بهترین سواحل در آفریقا

همراه با ما باشید تا بهترین سواحل در آفریقا را به شما معرفی کنیم.

1. جزیره بازاروتو، موزامبیک

Bazaruto Island, Mozambique

این جزیره در درون مرزهای پارک دریایی بازاروتو در درون اقیانوس هندوستان واقع شده است. در این جزیره، برخی از زیباترین و تماشایی ترین سواحل واقع شده اند. آب های پیرامون جزیره گرم و فیروزه ای رنگ است؛ در کنار ساحل شنی جزیره نیز درختان نخل قرار دارند که یک منظره بسیار تماشایی را خلق کرده است. صخره های مرجانی پیرامون این جزیره نیز مکانی ایدئال برای غواصی به شمار می فرایند.

2. کمپ بی، آفریقای جنوبی

Camps Bay Beach, Cape Town, South Africa

ساحل کمپ بی در فاصله ده دقیقه ای شهر کیپ تاون واقع شده است و یکی از دوست داشتنی ترین سواحل در آفریقای جنوبی به شمار می رود. در پشت این ساحل، قله هایی سر به فلک کشیده ای به چشم می خورند که زیبایی این ساحل را دو چندان کرده اند. با اینکه آب این ساحل اندکی سرد است اما در کل، نشستن در این ساحل و حمام آفتاب گرفتن و لذت بردن از منظره ها اقیانوس و طبیعی، اوقات خوشی را برای هر کسی به ارمغان خواهد آورد.

3. نانگوی، تانزانیا

Nungwi Beach, Zanzibar Island, Tanzania

ساحل نانگوی در جزیره زانزیبار در خارج از سرزمین اصلی تانزانیا واقع شده است. رفتن به این جزیره و ساحل واقعا یک تجربه جادویی به شمار می رود. سواحل این جزیره به خصوص ساحل نانگوی، فوق العاده هستند و فرهنگی غنی را در این منطقه می توان مشاهده کرد. یکی از تماشایی ترین مکان ها در آفریقا را می توان استون تاون در این جزیره دانست.

4. انسی سورس دی ارجنت، جزایر سیشل

Anse Source DArgent, La Digue Island, Seychelles

در خارج از ساحل شرقی ماداگاسکار و در میانه اقیانوس هند، جزایر سیشل قرار گرفته اند که یک مقصد گردشگری بسیار محبوب به شمار می فرایند. در این جزایر، هزاران ساحل بسیار زیبا وجود دارد اما یکی از بهترین سواحل این جزایر را می توان ساحل انسی سورس دی ارجنت در جزیره لا دیگیو پیدا کرد.

5. خلیج ناما، مصر

Naama Bay, Egypt

خلیج ناما در شبه جزیره سینا در کشور مصر قرار گرفته است که یکی از بهترین مقاصد گردشگری ساحلی در این کشور به شمار می رود. در این ساحل، استراحتگاه شارم الشیخ واقع شده است که یکی از بهترین استراحتگاه های ساحل مصر محسوب می شود. سواحل شنی سفید رنگ در کنار آب های آبی، آرام و شفاف، این ساحل را به یک مقصد گردشگری عالی تبدیل کرده است. در دوردست این ساحل نیز خط ساحلی صخره ای عربستان قابل مشاهده است.

6. ایل سنت ماری، ماداگاسکار

Île Sainte-Marie, Madagascar

ماداگاسکار یکی از منحصربه فردی کشورهای آفریقا به شمار می رود که همچنان بخشی از بکر و کشف نشده به جای مانده است. در این کشور، حیوانات و گیاهانی وجود دارد که در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شوند. در خط ساحلی شرقی ماداگاسکار، ساحل ایل سنت ماری واقع شده است که یک مقصد گردشگری ساحلی بی نظیر محسوب می شود.

7. شیلا، کنیا

Shela Beach, Lamu Island, Kenya

کشور کنیا دارای آب های فیروزه ای رنگ، سواحل شنی سفید رنگ، درختان نخل و منطقه ها ایدئال برای غواصی است. ساحل شیلا در کنار یک شهر ساحل آرام و کوچک به همین نام قرار گرفته است. در همین جزیره لامو، شهر لامو واقع شده است که به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده و یکی از قدیمی ترین سکونتگاه ها در کنیا به شمار می رود که قدمت آن به 700 سال پیش می رسد.

8. آگادیر، مراکش

Agadir, Morocco

ساحل شنی طلایی رنگ آگادیر در جنوب خط ساحلی مراکش با اقیانوس اطلس، یکی از مشهورترین سواحل این کشور به شمار می رود. مسافران اروپایی زیادی در فصل زمستان به این ساحل می آیند تا از سرمای کشورهای خود برای مدتی بگریزند.

9. خلیج کافی، آفریقای جنوبی

Coffee Bay, South Africa

در میان صخره های خط ساحلی واید و در کنار اقیانوس هندوستان، خلیج کافی واقع شده است که یکی دیگر از سواحل تماشایی و خارق العاده در آفریقای جنوبی محسوب می شود. این تپه های سرسبز و صخره ای در کنار سواحل شنی و آب های آبی رنگ عمیق، منظره ای بسیار تماشایی و منحصربه فرد را شکل داده است. آب ها در این ساحل خطرناک و مواج هستند اما برای موج سواران ممکن است بسیار خوب به نظر برسند.

10. ساحل بوم بوم، پرنسیپ

Bom Bom Beach, Principe

در خارج از خط ساحل آفریقای غربی و در خلیج گینه و در جزیره پرینسیپ، ساحل بوم بوم واقع شده است. این ساحل در قسمت شمالی جزیره واقع شده و دارای هتل و استراحتگاه های خوبی است. امکانات رفاهی بسیار خوبی برای گردشگران و مسافران در این جزیره فراهم شده است. این ساحل، مکانی ایدئال برای عاشقان طبیعت و دوست داران پرندگان است.

11. ترو اوکس، موریس

Trou-aux-Biches, Mauritius

جزیره موریس، یکی دیگر از جزیره هایی است که در درون اقیانوس هند قرار گرفته است. این جزیره در شرق ماداگاسکار واقع شده است و یکی دیگر از مقاصد گردشگری عالی به شمار می رود. در این جزیره، سواحل شنی بسیار زیبایی در مقابل دریای آبی قرار گرفته است. یکی از بهترین سواحل این کشور می توان به ساحل ترو اوکس اشاره کرد که در نزدیکی یک شهر کوچک به همین نام قرار گرفته است.

12. اسکلتون، نامیبیا

Skeleton Coast, Namibia

ساحل اسکلتون در کشور نامیبیا، مکان فوق العاده تماشایی و خیره کننده به نظر می رسد. با این حال، این مکان از لحاظ گردشگری چندان مورد پسند نیست؛ چراکه آب ها در اینجا بسیار سرد است و آسمان نیز اغلب اوقات مه آلود است که جلوی نور خورشید را می گیرد. نام این ساحل به خاطر کشتی شکسته هایی است که در اینجا پیدا شده است.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2076

به "بهترین سواحل در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سواحل در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید