بهشت را به پوست تان هدیه دهید

به گزارش مینی ست، یکی از سؤالاتی که بسیار مطرح می شود، این است که چگونه می توانیم پوست خود را جوان و شاداب نگه داریم؟ چقدر جالب است بدانید که پاسخ این سؤال را اقوام باستان بهتر از ما می دانسته اند. به اسم مثال پاک کردن وتمیز کردن پوست با استفاده از بخار به زمان رومی ها باز می شود. آنها برای تمیز کردن پوست بزرگان خود ابتدا آنها را در محلی پراز بخار وارد می کردند، سپس آنها را می شستند و بعد هم ماساژ می دادند.

بهشت را به پوست تان هدیه دهید

بهشت را به پوست تان هدیه دهید

نویسنده:نادیا صالح ثابت

یکی از سؤالاتی که بسیار مطرح می شود، این است که چگونه می توانیم پوست خود را جوان و شاداب نگه داریم؟ چقدر جالب است بدانید که پاسخ این سؤال را اقوام باستان بهتر از ما می دانسته اند. به اسم مثال پاک کردن وتمیز کردن پوست با استفاده از بخار به زمان رومی ها باز می شود. آنها برای تمیز کردن پوست بزرگان خود ابتدا آنها را در محلی پراز بخار وارد می کردند، سپس آنها را می شستند و بعد هم ماساژ می دادند.

بخار دادن به صورت

(بخارصورت از مزایای فراوانی برخوردار است ؛ از جمله:

ـ منافذ پوست را باز می نماید.

ـ سلول های مرده پوست را از روی آن پاک می نماید.

ـ جریان خون را تسریع می نماید.

ـ پاک نمایندگی عمقی را مقدور می نماید.

ـ برای بهبود آکنه و جوش های سرسیاه مفید است.

نحوه بخار دادن

برای اینکه برترین سود را ببرید و هزینه های بالای سالن های آرایش هم بر شما تحمیل نشود. می توانید به راحتی این کار را در منزل انجام دهید. تنها چیزی که احتیاج دارید صورت خودتان، ماده ی تمیزنماینده، ظرف، آب و یک حوله ی بزرگ است.

1) آرایش روی صورت را پاک کنید. پوست خود را با آب و صابون یا هر ماده ی تمیز نماینده ی دیگری که می دانید پاک نموده، سپس پوست صورت را بطور کامل خشک کنید.

2) ظرف را پرازآب کنید. حداقل سه فنجان آب ؛ و آن را جوش بیاورید.

3)آب را داخل یک ظرف کم عمق و پهن بریزید.

4) صورت خود را حداقل بیست سانتی متر بالاتر از ظرف قرار دهید و حوله را روی سر خود بیندازید. بخار باید گرم و آرام بخش باشد نه داغ و سوزاننده اگر بخار خیلی داغ بود و احساس ناراحتی کردید، سریع این کار را متوقف کنید!

5) برای مدت زمانی نزدیک به پنج تا ده دقیقه زیر حوله بمانید، سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. این کار به مسدود شدن منافذ پوست یاری می نماید.

6) در این زمان می توانید از مرطوب نماینده یا ماسک صورت بهره ببرید.

شما می توانید در بخارآب از گیاهانی نظیر چای سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع هم بهره ببرید. گیاه را در یک فنجان خیس نموده و به آب درحال جوش اضافه کنید. پیش از استفاده از هرگونه گیاهی مطمئن شوید که به گیاه مورد نظر آلرژی نداشته و پوست تان نسبت به آن حساسیت ندارد.

یکی دیگر از شیوه های رساندن بخار به صورت این است که :

1) پوست صورت را تمیز کنید.

2) لیف تان را درآب کاملا گرم خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و روی صورت تان قرار دهید.

3) زمانی که لیف سرد شد (معمولا در کمتر از یک دقیقه) آن را از روی صورت خود بردارید و مرحله ی دو را مجدداً تکرار کنید. برای رسیدن به برترین نتیجه باید این کار را پنح تا ده مرتبه تکرار کنید.

4) با آب سرد صورت خود را آبکشی کنید؛ سپس از ماسک صورت یا مرطوب نماینده ی ملایم بهره ببرید.

مراقب باشید

توجه داشته باشید که استفاده از موادی که دارای درجه حرارت بالایی هستند در بخار دادن به پوست صورت نه تنها فایده یی ندارد، بلکه می تواند به پوست شما آسیب هم برساند. اگر پوست تان حساس است یا قبلا دچار بیماری های پوستی بودید، پیش از استفاده از هر گونه ماسک یا بخار ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. از آنجا که بخار کل ناخالصی های پوست را از بین می برد، کاملا طبعیی است که لکه هایی پس از آن بر روی پوست ایجاد شود که البته این لکه ها به مرور زمان از بین می فرایند.

ماسک های طبیعی

شما به راحتی و با استفاده از مواد اولیه یی که در هر آشپزخانه یی پیدا می شود، به راحتی می توانید ماسک های فوق العاده یی تهیه کنید. مواد طبیعی نظیر عسل، آووکادو، خیار و حتی کاکائو می توانند بهشت را برای پوست تان به ارمغان بیاورند.

نوع ماسکی که شما استفاده می کنید به نوع پوست تان بستگی دارد.

افرادی که دارای پوست های خشک هستند می توانند موارد زیر را امتحان نمایند:

ـ زرده ی تخم مرغ به همراه روغن زیتون و عسل گرم شده.

ـ یک چهارم هویج له شده به همراه یک زرده ی تخم مرغ.

ـ یک دوم آووکادو که با زرده ی تخم مرغ مخلوط شده باشد.

چند گزینه ی مناسب برای پوست های چرب هم عبارتند از :

ـ یک قاشق چایخوری خمیر ترش را با میزان کمی شیر گرم مخلوط کنید و صبر کنید تا حالت پف نموده به خود بگیرد.

برای گرفتن برترین نتیجه می توانید این کار را در حمامی که هوای گرم و مرطوبی دارد انجام دهید.

ـ میزانی از گوجه فرنگی پوست گرفته را به صورت پوره درآورید، سپس میزانی پودر سیب زمینی به آن اضافه کنید، این دو ماده را با هم مخلوط کنید تا یک مایع خمیر مانند حاصل گردد.

ـ سفیده ی تخم مرغ را با چند قطره لیموترش مخلوط کنید. این کار در رفع کردن جوش های سر سیاه معجزه می نماید.

ـ خیار، هم پوست را سفید می نماید و هم می توانید از تکه های بریده شده ی آن بر روی چشم ها بهره ببرید تا هم از پف چشم ها کاسته شود و هم حلقه های مشکی دور چشم کمتر شوند.

ـ با یک چهارم سیب، یک چهارم هلو، یک چهارم خیار، چهار گرم صدف دریایی پودر شده و شش گرم آرد آغاز کنید. میوه ها را با هم مخلوط کنید و در مخلوط کن بریزید تا محلول رقیقی بدست آورید. سپس پودرهای دیگررا به آن اضافه کنید و بهم بزنید.

ـ یک ماسک فوق العاده برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست که حتی برای پوست های حساس هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد مخلوطی از آرد جو و عسل است (سه قاشق چایخوری از هر یک) آن دسته از افراد خوش شانس هم که دارای پوست های معمولی هستند، می توانند ماسک شکلاتی صورت را امتحان نمایند! این ماسک یک مرطوب نماینده ی عالی به تعداد می رود و پوست صورت را مانند پوست بچه ها نرم و لطیف می نماید.

به این منظور یک سوم پودر کاکائو، سه قاشق سوپخوری خامه ی پرچرب، دو قاشق چایخوری پنیر محلی، یک چهارم فنجان عسل و سه قاشق چایخوری آرد جو را با هم مخلوط کنید و آنها را بر روی صورت خود بمالید. برای ده دقیقه دراز بکشید و سپس پوست صورت خود را با آب گرم بشویید. بطور باور نکردنی پوست تان تازه و شاداب می شود.

ـ یکی از انواع ماسک ها که هم اثر بخشی بسیار بالایی دارد و هم می تواند برای انواع مختلف پوست ها مورد استفاده قرار بگیرد، مخلوطی از عسل و تخم مرغ (سفیده ی تخم مرغ برای پوست های چرب و زرده ی تخم مرغ برای پوست خشک) و میزان کمی روغن زیتون. این موارد را با هم مخلوط کنید و آن را با یاری انگشت روی صورت بمالید و با نوک انگشتان به آرامی بر روی پوست ضربه های کوچکی وارد کنید تا به خوبی جذب شوند. پس از اینکه ماسک را بر روی پوست خود مالیدید، پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. مجدداً این کار را تکرار کنید و لایه ی نازک دیگری را بر روی پوست بمالید و مجدداً ماساژ بدهید. در تمام موارد باید محلول را بر روی پوست استعمال کنید و اجازه دهید تا بطورکامل بر روی پوست تان خشک شود. باید همواره به خاطر داشته باشید که نمی بایست برای مدت زمانی بیش از دو مرتبه در هفته از این ماسک ها بهره ببرید. بد نیست که پیش از استعمال ماسک ابتدا آن را تست کنید.

منبع:نشریه 7روز زندگی، تعداده100.

منبع: راسخون
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1771

به "بهشت را به پوست تان هدیه دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت را به پوست تان هدیه دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید