بورل: باید دیپلماسی حداکثری را جایگزین فشار حداکثری کنیم

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است امروز پنجشنبه سفری به مسکو داشته باشد در مصاحبه با خبرگزاری روس زبان اینترفکس، در پاسخ به سوالی در مورد برجام و چشم انداز مالی تعامل با ایران در صورت بازگشت آمریکا به توافق هسته ای گفت: یک بار دیگر، برجام در شرایط حساسی است و من به عنوان هماهنگ کننده این توافق، هرگونه تلاشی برای حفظ آن انجام می دهم.

بورل: باید دیپلماسی حداکثری را جایگزین فشار حداکثری کنیم

وی اضافه کرد: درخصوص این موضوع، روسیه یک بازیگر مهم است حال آنکه من با همه طرفین ازجمله شرکای آمریکایی نیز در تعامل هستم و این کار آسانی نیست.

بورل در ادامه اضافه کرد: دولت جدید آمریکا به وضوح از اتخاذ رویکردی جدید خبر می دهد و همه طرفین برجام نیز آماده مشارکت هستند. برجام بر مبنای پایبندی ایران به تعهدات هسته ای به ازای برطرف تحریم ها است. اتحادیه اروپا نیز به اجرای الزامات خود ذیل برجام ادامه می دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: خروج آمریکا از برجام و اعمال سیاست فشار حداکثری از جمله به وسیله تحریم های ثانویه، تأثیر منفی داشت.

بورل در نهایت گفت: تحقق کامل ظرفیت های برجام از جمله در حوزه مالی میسر نشد. در راستای کوشش برای ایجاد انگیزه مثبت و همچنین تضمین اجرای کامل برجام از سوی همه ازجمله ایران، اکنون ضروری است که در چارچوب کمیته مشترک برجام از فشار حداکثری به سمت دیپلماسی حداکثری حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1448

به "بورل: باید دیپلماسی حداکثری را جایگزین فشار حداکثری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: باید دیپلماسی حداکثری را جایگزین فشار حداکثری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید