توصیه ای به خانواده ها در تعطیلات طولانی مدت مدارس، تداوم طرح کوچ

به گزارش مینی ست، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح فرایند اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ)، توصیه هایی نیز به خانواده ها در راستای اصلاح سبک زندگی و عادات غذایی فرزندانشان ارائه کرد.

توصیه ای به خانواده ها در تعطیلات طولانی مدت مدارس، تداوم طرح کوچ

محمد محسن بیگی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره فرایند اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اظهار کرد: مرحله دوم یا سنجش ثانویه هنوز تکمیل نشده است، اطلاعات جمع آوری شده و در حال ورود به سامانه است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته یک مرتبه هم کارنامه کوچ صادر شد و در اختیار دانش آموزان و خانواده ها نهاده شد تا آنها که لازم بود کار مداخله ای برایشان انجام گردد در جریان قرار بگیرند. پفراینده طرح کوچ بسته نمی گردد، بلکه قرار است اشکالات آن رفع و در سال های آینده نیز تداوم یابد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک مزیت و کارکرد خوب طرح کوچ، حساسیت زایی در خانواده و مجموعه های مختلف بود، درباره میزان اثربخشی اجرای این طرح گفت: هنوز میزان تاثیر اجرای طرح کوچ بر کنترل وزن و چاقی در دست آنالیز است و نتایج قطعی از آن در دست نداریم.

محسن بیگی در ادامه با توجه به تعطیلی کامل مدارس در بسیاری از مناطق کشور که در شرایط قرمز بیماری کرونا قرار دارند، توصیه هایی درباره سبک زندگی دانش آموزان داشت و اضافه کرد: می توان گفت تقریبا 100 درصد مدارس آموزش مجازی را دنبال می نمایند و مدرسه ای نداریم که به صورت حضوری در حال فعالیت باشد. به همین علت یک سری عوارض جسمی، روحی و روانی متوجه بچه هاست و قاعدتا باید بیشتر مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: تعطیلی طولانی مدت عوارض طولانی مدتی به جای می گذارد که در دراز مدت خودش را نشان می دهد. خانواده ها باید یکسری اقدامات جایگزین انجام دهند به عنوان مثال برنامه هایی در حیطه سبک زندگی صحیح، عادات غذایی و فعالیت های بدنی محدودی که می توان به صورت مدیریت شده و بدون تراکم در یک مکان انجام داد را طراحی و اجرا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1615

به "توصیه ای به خانواده ها در تعطیلات طولانی مدت مدارس، تداوم طرح کوچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه ای به خانواده ها در تعطیلات طولانی مدت مدارس، تداوم طرح کوچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید