چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از شهریور

به گزارش مینی ست، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی از 15 شهریور ماه، گفت: پروتکل های بهداشتی مربوط به این موارد تدوین شده و وزارت بهداشت بر روی اجرای آن ها نظارت دارد.

چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از شهریور

مهندس محسن فرهادی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره پروتکل های بهداشتی مدارس و دانشگاه ها که طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است از 15 شهریور ماه بازگشایی شوند، گفت: در زمینه برگزاری کلاس ها اعم از دانشجویی یا دانش آموزی، پروتکل مروبطه با همکاری متولیان مربوطه یعنی با همکاران وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش برای دانشگاه ها و مدارس تهیه شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده که به محض بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، این پروتکل های بهداشتی نیز اجرا گردد، اضافه نمود: این پروتکل ها عمدتا بر روی محورهای مربوط به رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی میز و نیمکت ها و ... است. از آنجایی که باید فاصله گذاری انجام گردد، این احتمال وجود دارد که تشکیل کلاس ها به صورت شیفتی باشد و تعداد کمتری از افراد را در یک کلاس قرار گیرند.

فرهادی ادامه داد: زیرا کلاسی که 30 نفره بوده و قرار است که در این شرایط با 15 نفر برگزار گردد یا باید تعداد کلاس ها افزایش یابد و یا ساعت کار به صورت شیفتی معین گردد که مدیریت این موارد با آموزش و پرورش است و مدت هاست بر روی این موضوع در حال کار کردن هستند. شاید هم برگزاری کلاس ها به صورت تلفیق حضوری و الکترونیکی باشد که همه این موارد در جلسات آینده با آموزش و پرورش نهایی می گردد. نظارت بر اجرای همه این موارد هم برعهده وزارت بهداشت و هم بر عهده وزارت آموزش و پرورش است.

فرهادی درباره شرایط بازگشایی خوابگاه های دانشجویی نیز گفت: برای خوابگاه های دانشجویی نیز پروتکل های مجزایی را تحت عنوان پروتکل های خوابگاهی تدوین نموده ایم. البته توصیه ما این است که تا حد ممکن از خوابگاه ها استفاده نگردد و شرایطی ایجاد گردد که دانشجو در شهر خودش کلاس ها را ادامه دهد. البته طبیعتا حضور بعضی افراد و دانشجویان در خوابگاه ها لاجرم است که در این زمینه نیز پروتکل های بهداشتی مربوط به آن را اعلام نموده ایم و در سایت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بارگذاری شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1035

به "چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید