ثبت نام مجدد از جاماندگان مسکن ملی

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی در حاشیه سفر یک روزه به شمال استان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد طرح اقدام ملی مسکن گفت: در ثبت نامی که صورت گرفت، حدود 436 هزار نفر واجد شرایط داشتیم که تا به امروز، همه این افراد تعیین تکلیف شده اند.

ثبت نام مجدد از جاماندگان مسکن ملی

وی اظهار کرد: حدود 135 هزار نفر، زمین های خودشان را تحویل گرفته یا در مرحله تحویل گیری هستند. آن هایی که زمین هایشان را دریافت کردند، پروژه هایشان را آغاز کردند و اکنون مشغول ساخت هستند و طبق برنامه ریزی اجرا شده، با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه های کارگزار، امیدواریم که بتوانند خانه هایشان را بسازند.

اسلامی گفت: حدود 265 هزار نفر هم به وسیله مجتمع سازی به پروژه ها متصل می شوند؛ به طوری که این افراد حساب بانکی باز نموده و وجه اولیه را به حساب می ریزند و تا به امروز نیز حدود 100 هزار نفر پول به حساب واریز نموده اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سوی مردم بیش از 4 هزار میلیارد تومان وجه اولیه به حساب واریز شده است، افزود: این افراد به پروژه ها معرفی می شوند تا عقد قرارداد داشته باشند.

وی توضیح داد: من از مردم تقاضا دارم تا در پرداخت مابقی وجه تسریع کنند و حساب های خودشان را هر چه زودتر در بانک واریز کنند تا پروژه ها طبق برنامه زمان بندی پیش برود.

اسلامی گفت: همچنین حدود 37 هزار نفر هم در قالب پروژه های مشارکتی در این طرح شرکت کردند که اکنون این پروژه ها آغاز شده و بعضی از آن ها در مرحله ساخت و بعضی دیگر در حال تحویل هستند.

وی افزود: در استان هایی که پیشتاز بودند، در حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس، مردم خانه هایشان را تحویل گرفتند و بقیه نیز در حال ساخت هستند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری از اینکه هم اکنون جریان خانه سازی به یک فرآیند خط فراوری در کشور تبدیل شده است، گفت: تمام سعی ما بر این بوده که خط فراوری و نهضت پایدار ساختمان حفظ گردد و از این به بعد ما شاهد یک جریان ثابت فراوری مسکن در کشور باشیم تا مردم عزیزی که فاقد مسکن هستند، از این طریق بتوانند از مسکن مناسب بهره مند شوند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام جدید در طرح اقدام ملی مسکن انجام خواهد شد؟ گفت: برای شهرهایی که تا به امروز زمین برای آن تهیه نشده است، ثبت نام جدید صورت می پذیرد. همچنین در شهرهایی که ثبت نام نداشتند، مراحل ثبت نام خواهیم داشت که در این خصوص اطلاع رسانی انجام می گردد.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1273

به "ثبت نام مجدد از جاماندگان مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام مجدد از جاماندگان مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید