حزب دولتی آلمان: ترامپ خطری برای سلامت انسان ها است

به گزارش مینی ست، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان سیاست های ترامپ به ویژه در دوران بحران کرونا را خطری برای سلامت انسان ها هم در آمریکا و هم سراسر دنیا دانست.

حزب دولتی آلمان: ترامپ خطری برای سلامت انسان ها است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رالف موتسنیچ، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل انتقاد شدیدی به رئیس جمهور آمریکا و روینمودهای وی در بحران های مختلف از جمله بحران کرونا وارد نموده و گفت: در آمریکا هر بیماری که به دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج دارد باید هر هفته تا 25 هزار دلار هزینه کند. این امر موجودیت را نابود نموده و عمیقا غیر اجتماعی است.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی با توجه به قطع یاری های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی گفت: ترامپ یک خطر برای سلامت انسان ها نه تنها در کشور خود است. وی بسیاری کارها را غلط و یا خیلی دیر انجام داده و تنها عملکرد خود را مد نظر دارد. خودداری وی ازپرداخت بودجه به سازمان بهداشت جهانی تنها راهی برای تحریف اذهان از اشتباهات خود او است.

موتسنیچ درباره عواقب این سیاست های ترامپ برای مناسبات دو سوی آتلانتیک گفت: ایالات متحده آمریکا و اروپا در سال های اخیر از هم بیگانه شده اند. آمریکایی ها زمانی نمونه ای برای جوامع غربی بودند، اما در آینده نزدیک دیگر احتمالا این گونه نخواهد بود. این مسئله بخصوص در دوران بحران کرونا آشکار شد.

وی در ادامه اضافه نمود: وقتی ما بحران کرونا را پشت سر بگذاریم می بینیم که چه کسی، کجا و چگونه توانسته بهتر واکنش نشان دهد. ما باید همچنین به این مسئله بیندیشیم که چین که این بحران از آنجا شروع شد کاملا باز و شفاف اطلاع رسانی ننموده است. این مسئله نه تنها به قیمت از دست رفتن مقداری زمان برای ما تمام شد بلکه احتمالا همچنین زندگی بعضی انسان ها را نابود کرد.

این مقام آلمانی همکاری خوب بین دولت و ایالات آلمان در بحران کرونا را از عوامل شیب ملایم شیوع این بیماری در کشورش دانسته و گفت: در آلمان پیش شرط های ساختاری برای این منظور بسیار خوب است.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی در بخش دیگری از این مصاحبه اروپا را در برابر یک آزمون مهم ارزیابی نموده و گفت: ما باید سریعا هم از نظر ملی و هم در سطح اروپایی تصمیماتی برای آینده بگیریم.

وی همچنین گفت: ما در بحران کرونا با دشمنی روبرو هستیم که در همه کشورها با خشونت عمل می نماید. بنابراین ما تنها به صورت مشترک می توانیم با آن مبارزه کنیم و البته نه به صورت نظامی. از این رو افزایش هزینه های نظامی مدنظر ناتو برای اعضاء در این شرایط دیگر قابل توجیه نیست. اکنون زمان خلع سلاح هسته ای و همکاری بین المللی بیشتر است.

وی اضافه نمود: اگر همه کشورهای عضو ناتو هزاران میلیارد برای تسلیحات هزینه نمایند این پاسخ مناسبی به چالشی که کشورها در برابر آن قرار دارند نیست. ما احتیاجمند پول بیشتر در زمینه های دیگر هستیم. بهتر است در این شرایط با همه کشورها درباره اقدامات برای خلع سلاح مذاکره کنیم. ما به توافق های واضح در زمینه خلع سلاح برای سلاح های معمولی و هسته ای احتیاج داریم. من می توانم کاملا تصور کنم که روسیه با این مسئله کاملا موافق است. ما باید دور از یک رقابت تسلیحاتی نامحدود و در جوامع سرمایه گذاری کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 900

به "حزب دولتی آلمان: ترامپ خطری برای سلامت انسان ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب دولتی آلمان: ترامپ خطری برای سلامت انسان ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید