خانه رحیم خان مقصودلو در گلستان ثبت ملی شد

به گزارش مینی ست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد: خانه رحیم خان مقصودلو واقع در شهر سرخنکلاته در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

خانه رحیم خان مقصودلو در گلستان ثبت ملی شد

جهت دریافت خدمات اجرای گلدان در پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

جهت دریافت خدمات طراحی شاه نشین ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی - مدیریت این اداره - با اعلام خبر ثبت خانه رحیم خان مقصودلو در فهرست آثار ملی کشور گفت: خانه رحیم خان مقصودلو یکی از آثار مربوط به دوره قاجاریه است که در شهر سرخنکلاته واقع شده است.

او ادامه داد: این خانه تاریخی شامل دو بنای روبه روی هم است که در یک حیاط به وسعت دو هزار متر قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به ویژگی های معماری این خانه تاریخی اضافه نمود: معماری ایرانی اسلامی و همساز با اقلیم همچون استفاده از مصالح بومی و هماهنگی با طبیعت و جغرافیایی منطقه ، ایوان یا تالار ستون دار با منظری زیبای رو به حیاط که معمولا به عنوان فضای تابستان نشین مورد استفاده قرار می گرفته است، بام سفال پوش و شیرسرهای سه طبقه چوبی خراطی شده که با عرض در حدود یک و نیم متر از بنا پیش آمدگی دارد، اتاق هایی مدولار با بازشوهایی چوبی که توازن و تعادل را در حجم نمایان کرده است از ویژگی های این بنای تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در خاتمه گفت: با توجه به ارزش معماری این بنا و پیگیری های اجرا شده خانه رحیم خان مقصودلو با شماره 31570 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 737

به "خانه رحیم خان مقصودلو در گلستان ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه رحیم خان مقصودلو در گلستان ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید