خبرنگاران ورود به منطقه شکار ممنوع کوه قلات و تنگ سرخ شیراز محدود شد

به گزارش مینی ست، شیراز - خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست شیراز گفت : به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و تقویت حفاظت از حیات وحش منطقه کوه قلات و تنگ سرخ شیراز ورود افراد به این منطقه با محدودیت همراه است و با نصب در ابتدای جاده ورودی به این منطقه آمد و شد افراد پایش می گردد.

خبرنگاران ورود به منطقه شکار ممنوع کوه قلات و تنگ سرخ شیراز محدود شد

ابراهیم حیدری، رییس اداره حفاظت محیط زیست شیراز روز چهارشنبه گفت: در اجرای مصوبات جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و تقویت نظارت بر منطقه شکار ممنوع منطقه کوه قلات و تنگ سرخ شیراز ، با همراهی اعضای شورا و دهیاری و جمعی از مردم طبیعت دوست روستاهای کودیان و قلات و همچنین اعضای انجمن سبز اندیشان کلات سرخ زاگرس پایش آمد و شدها در این منطقه انجام می گیرد.

حیدری ادامه داد : ضمن افزایش مراقبت در منطقه شکار ممنوع کوه قلات و تنگ سرخ و پایش میدانی شرایط منطقه اقدام به نصب در ابتدای جاده ورودی به ارتفاعات منطقه به منظور کنترل ورود و خروج افراد و جلوگیری از تخریب محیط زیست و تقویت حفاظت از حیات وحش منطقه شده است.

به گفته بعضی از ساکنان محلی ، جاده یاد شده سال ها قبل توسط افراد سودجو به منظور اکتشاف و برداشت مصالح معدنی در منطقه احداث شده بود که علاوه بر تخریب محیط زیست دسترسی شکارچیان و گردشگران غیر مسئول را به منطقه آسان نموده بود.

منطقه شکار ممنوع قلات در جنوب غربی شیراز به مساحت 12 هزار هکتار واقع شده است که آب و هوایی معتدل دارد و از چشمه سارهای فراوانی برخوردار است و با قرار داشتن در مجرای هوای شیراز نقش مهمی در تلطیف هوای این کلانشهر دارد.

کوه قلات و تنگ سرخ شیراز با عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع شیراز تیرماه سال گذشته معرفی شدند ، پیوستن این مناطق به پهنه زیست محیطی استان فارس میزان حفاظت و مراقبت از آن را افزایش داد و امکان تصرف های غیر قانونی را در این پهنه ها کاست.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1359

به "خبرنگاران ورود به منطقه شکار ممنوع کوه قلات و تنگ سرخ شیراز محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود به منطقه شکار ممنوع کوه قلات و تنگ سرخ شیراز محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید