درآمد پرسپولیس از شکست السد: 30 میلیارد تومان

به گزارش مینی ست، دو بازی رفت و برگشت با السد برای پرسپولیس، رقابت بر سر یک افتخار بزرگ و البته، سی میلیارد تومان پول است.

درآمد پرسپولیس از شکست السد: 30 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگاران ، رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، افتخار بزرگی برای پرسپولیس یا السد خواهد بود. هر کدام فینالیست شوند، هم شانس قهرمانی مهمترین مسابقات فوتبال آسیا را خواهند داشت و هم می توانند حداقل برای یک سال، لقب قدرتمندترین تیم غرب آسیا را به خودشان اختصاص دهند. برای پرسپولیس اما در کنار افتخار این دو بازی می تواند یک منبع درآمد فوق العاده باشد. رسیدن به پولی بین 30 تا 60 میلیارد تومان که بعد از دو پنجره بسته نقل و انتقالات اوضاع را برای این باشگاه دگرگون خواهد نمود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر تیم در لیگ قهرمانان یاری هزینه سفر به خانه حریفان و پاداش هایی برای صعود به مراحل بالاتر در نظر گرفته است. پرسپولیس با رسیدن به نیمه نهایی 250 هزار دلار بیشتر از استقلال که در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد، پاداش می گیرد. رقمی که می تواند بخشی از پرونده های آن ها در فیفا را ببندد.

با قیمت امروز دلار در تهران، پرسپولیسی ها حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون فقط بابت رسیدن از یک چهارم نهایی به نیمه نهایی بدست آورده اند. مجموع درآمد پرسپولیس از این فصل لیگ قهرمانان هم فارغ از یاری هزینه سفر، تا اینجا 710 هزار دلار بوده است. صعود به فینال اما داستان متفاوتی دارد و با پاداش هایی فوق العاده از طرف ای اف سی همراه خواهد بود. پاداشی که شاید برای السد و ریخت و پاش هایش قابل توجه نباشد اما می تواند وضعیت اقتصادی پرسپولیس را کاملا متحول کند.

قهرمان لیگ قهرمانان 2018 رقمی معادل 4 میلیون دلار و نایب قهرمان، 2 میلیون دلار پاداش می گیرند. یعنی پیروزی در دو بازی رفت و برگشت و صعود به فینال، درآمد حدود 30 میلیارد تومانی را برای پرسپولیس قطعی می نماید و قرمزها با قهرمانی به پاداش 60 میلیاردی می رسند. با این رقم و فارغ از بسته شدن پرونده بسیاری از بدهی های پرسپولیس، آن ها برای جبران دو پنجره بسته نقل و انتقالات و جذب بازیکن جدید در نیم فصل، پشتوانه ای قوی در اختیار خواهند داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا یاری هزینه سفر در مرحله فینال را هم دوبرابر می نماید تا سفر به نیمه شرقی قاره برای تیم ها پرهزینه نباشد. نوسان های ارزی در بازار و افزایش قیمت دلار در روزها و هفته های اخیر آسیب های فراوانی به پرسپولیس زده و جلب رضایت و حفظ مربیان و بازیکنان خارجی را برای این باشگاه سخت تر نموده است. موضوعی که بازی با السد و فینالیست شدن در آسیا را برای پرسپولیسی ها بااهمیت تر می نماید.

2 – 380

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 59

به "درآمد پرسپولیس از شکست السد: 30 میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد پرسپولیس از شکست السد: 30 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید