دستاورد های مهم بعدی دنیای تکنولوژی چیست؟

به گزارش مینی ست، پیشرفت مداوم تکنولوژی باعث شده انسان زندگی راحت تری داشته باشد. این پیشرفت ها همچنان ادامه دارد و انسان ها همیشه خواستار رسیدن به مراتب بالاتری از تکنولوژی است.

دستاورد های مهم بعدی دنیای تکنولوژی چیست؟

به گزارش ،در طول سالها، ما شاهد پیشرفت های تکنولوژیکی متعددی هستیم که زندگی را به سمت بهتر بودن تغییر می دهند. به نظر می رسد اکنون بیشتر چیز هایی که در گذشته امکان پذیر نبودند، به واقعیت تبدیل می شوند.

طی سال های گذشته تکنولوژی پیشرفتی فراتر از باور انسان داشته و کیفیت زندگی انسان ها را دگرگون نموده است. اینترنت، شبکه 5 G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، خودرو های بدون سرنشین و خودران، خودرو های شارژی، تلفن همراه هوشمند، پهپادها، گجت های پوشیدنی، روبات ها، واقعیت مجازی، نانو تکنولوژی و ... نمونه های شاخص پیشرفت تکنولوژی هستند که تحول بسیار عظیمی را در نحوه کار و زندگی انسان ها ایجاد نموده اند.

در ادامه مطلب به چند فناوری آینده اشاره می کنیم که می توان از آن ها انتظار بیشتری داشت:

درباره خانه های هوشمند باید بگوییم که این مفهوم چند سال گذشته غیرواقعی به نظر می رسید. اما با رشد فناوری، این امر به زودی می تواند به واقعیت تبدیل شود. در واقع، بسیاری از خانه ها در حال حاضر خانه هایی نیمه هوشمند هستند که لوازم آن ها توسط یک وسیله یا موبایل آن ها کنترل می شود.

یک خانه هوشمند به دستگاهی وصل شده است که به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید، بنابراین تمام خانه خود را حتی زمانی که از آن دور هستید، تحت کنترل خواهید داشت و می توانید از آن بهره ببرید. کنترل دمای دیجیتال هوشمند، قفل های هوشمند، درب های گاراژ اتوماتیک، سیستم روشنایی و لوازم هوشمند آشپزخانه بعضی از نمونه های رایج دستگاه های خانگی هوشمند است.

ما می توانیم انتظار داشته باشیم که دراین باره اتفاق عظیمی در آینده رخ دهد، زیرا براساس گزارش ها، بازار خانه های هوشمند 40 میلیارد دلار ارزش داشته و پیش بینی می شود تا سال 2023 به 160 میلیارد دلار برسد.

یک اتومبیل خودران درواقع یک اتومبیل اتوماتیک است که بدون هیچگونه یاری انسانی قادر است محیط داخل و محیط اطراف ماشین را احساس و درک کند. به گفته کارشناسان این خودروها، می توانند باعث کاهش تصادفات و خطا های انسانی در زمان رانندگی شوند. از زمان ارائه نمونه اولیه در اواخر دهه 90 آزمایش و تجربه روی چنین خودرو هایی درحال انجام است.

اکنون اتومبیل های خودران توسط شرکت های گوگل و تسلا بدون هیچ گونه دخالت انسانی مورد آزمایش قرار می گیرند تا درصد پیروزیت ان ها مورد ارزیابی قرار گیرد. شرکت تسلا در سال 2008 ایجاد شد، و درسال 2016 اولین مدل از اتومبیل های خودران خود را رونمایی کرد. گوگل نیز در اواخر سال 2011 اتومبیل هوشمند خودران خود را مورد بهره برداری قرار داد.

از آنجا که سالانه میلیارد ها دلار در صنعت اتومبیل های خودران سرمایه گذاری می شود، انتظار می رود این فناوری در سال های آینده با پیشرفت قابل توجهی روبرو شود و اتومبیل های خودران بیشتری را در سطح شهر ها ببینیم.

این فناوری به اواخر دهه 90 باز می شود و باتوجه به سرعت در حال رشد آن، در آینده اتفاق عظیمی رقم خواهد زد. برای کسانی که نمی دانند هولوگرافی چیست و چگونه کار می نماید، چند سطری درباره آن شرح می دهیم.

هولوگرام به طور معمول یک تصویر سه بعدی است که مانند یک شیء واقعی به نظر می رسد. این یک روش فوتوژنیک (ایجاد شده در اثر نور و روشنایی) است که نور پراکنده شده از یک جسم را با روشی ثبت و ضبط نموده تا یک شیء سه بعدی ایجاد کند.

این فناوری در بخش ها و صنایع مختلف قابل استفاده است، و برای مثال صنایع می توانند به یاری این فناوری قطعات را قبل از ساخت، به طور کامل از زوایای مختلف ببینند و آنالیز نمایند.

یکی از مهم ترین کاربرد های این تصاویر سه بعدی، این است که پزشکان برای تشخیص بیماری و حتی تجسم اندام های بیمار در حین عمل، از آن استفاده می نمایند.

دیدن خیال شما به وسیله چاپ سه بعدی به واقعیت تبدیل می شود! چاپ سه بعدی وارد زندگی ما شده و از کفش تا مدل یک خانه، می تواند توسط چاپگرها، ساخته شود. چاپ سه بعدی سریع، کارآمد و مؤثر است.

دقیقاً مانند یک چاپگر معمولی، وظیفه چاپگر سه بعدی چاپ است، اما چاپ اشیاء جامد سه بعدی از یک فایل دیجیتال. امروزه شرکت های مختلفی در دنیا به کار چاپ سه بعدی مشغولند و خدمات متنوعی را در این زمینه ارائه می نمایند. این شرکت ها به بسته به نوع درخواست، به چاپگر های کوچک، متوسط یا عظیمی مجهز هستند که کار چاپ را انجام می دهند.

جدا از کارشناسان فنی، حتی افراد فنی نیز باید بتوانند این کار را انجام دهند چراکه این فناوری در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. امروزه حتی ساختمان و برج سازی ها نیز توسط بعضی چاپگر های عظیم صورت می گیرد.

کامپیوتر های کوانتومی قادر به حل مشکلاتی هستند که برای یک کامپیوتر معمولی بسیار عظیم هستند. شاید آن روز خیلی دور نباشد که این فناوری برای همگان در دسترس باشد.

محاسبات کوانتومی برای پردازش حجم عظیم داده ها استفاده می شود. به یاری این تکنولوژی شما قادر خواهید بود داده ها را در زمان کمتری حل و تجزیه و تحلیل کنید. همچنین پیش بینی هرگونه سختی، مشکل یا فاجعه در آینده امکان پذیر خواهد بود.

اخیراً حتی فیزیکدانان در روسیه پیروز شدن با طراحی الگوریتمی در یک کامپیوتر کوانتومی، حالت کوانتومی کیوبیت را چند میلی ثانیه به عقب برگردانند که در نوع خود بسیار جالب است.

تحقیقات نظری و عملی در این زمینه محاسبات کوانتومی ادامه دارد و بسیاری از موسسات دولتی و نظامی از تحقیقات در زمینه رایانه های کوانتومی چه برای اهداف غیرنظامی و چه برای اهداف امنیتی حمایت می نمایند.

شرکت گوگل نیز اخیراً اعلام نموده است با دستیابی به فناوری جدید، انجام محاسبه ای که با پیشرفته ترین رایانه حال حاضر دنیا موسوم به سامیت 10 هزار سال طول می کشد، با رایانه کوانتومی تنها در 3 دقیقه و 20 ثانیه امکان پذیر شده است.

سفر فضایی این تجربه را برای شما فراهم می نماید تا سوار یک شاتل فضایی شده و از فضای بیرونی زمین بازدید کنید.

شرکت های اندکی مانند SpaceX وجود دارند که در کوشش هستند تا این امر را به واقعیت تبدیل نمایند که در این صورت سناریوی فضای بیرونی را به کلی تغییر می دهد. این شرکت در سال 2002 توسط ایلان ماسک (مؤسس تسلا موتورز) بنا قرار گرفت و اهداف متفاوتی دارد. یکی از آن ها پروژه اسکان بشر در مریخ است.

نمونه ای دیگر نیز شاتل فضایی new shepherd آمازون است. این شاتل فضایی تست های بسیاری را (بدون مسافر) انجام داده و آماده است تا در مراحل بعد انسان را نیز به فضا حمل کند.

در این گزارش چندین فناوری که باعث تغییر دنیا فردا می شوند را ذکر کردیم. اکنون فقط زمان می تواند بگوید که آیا آن ها پیروز خواهند شد یا خیر.

منبع: آنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 888

به "دستاورد های مهم بعدی دنیای تکنولوژی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد های مهم بعدی دنیای تکنولوژی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید