دلسردی نهادهای امدادی بین المللی از نتایج نشست جی 7

به گزارش مینی ست، بعضی نهادهای امدادی و زیست محیطی بین المللی درباره نتایج نشست سران جی هفت ابراز دلسردی نموده و انتقاد شدیدی به آن وارد کردند.

دلسردی نهادهای امدادی بین المللی از نتایج نشست جی 7

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، نشریه دی سایت در گزارشی نوشت: انجمن های زیست محیطی و سازمان های توسعه ای و امدادی بین المللی نتایج نشست جی هفت را مورد انتقاد شدیدی قرار دادند.

بعد از نشست سه روزه سران جی هفت این انتقاد به نتایج آن وارد شده است که اقدامات کافی برای مبارزه با بحران کرونا در کشورهای فقیر انجام نشده است. بعلاوه این گله و شکایت از سران این اجلاس شده است که درباره مسئله حفاظت از آب و هوا همچنان از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می نمایند.

یورن کالینسکی، از کارشناسان سازمان امدادی اوکسفام از ناامیدی بزرگ صحبت نموده است. وی تاکید نمود: با توجه به بزرگترین اضطرار بهداشتی ایجاد شده در یک قرن اخیر(کرونا) و یک فاجعه آب و هوایی که سیاره ما را به نابودی می کشاند جی 7 به هیچ اسم بجا با این چالش ها روبرو نشدند.

وی در این باره گفت:هرگز در تاریخچه جی 7 شکاف بین آنچه ما در جهان به آن احتیاج داریم و آنچه درباره آن تصمیم گیری شده است تا این حد زیاد نبوده است.

کشورهای عضو جی 7 خود را موظف کردند که 2.3 میلیارد دوزواکسن برای کشورهای فقیرتر در نظر بگیرند. اما قرار شد حق انحصاری ثبت اختراع واکسن برای شرکت های فراوری نماینده که امکان فراوری واکسن مستقل در کشورهای فقیر را سخت و یا غیر ممکن می نماید حفظ گردد.

بعلاوه موسسه خیریه World Vision هم انتقاد شدیدی به نتایج نشست جی هفت وارد نموده است.

ماروین مایر، از کارشناسان این موسسه خیریه با اشاره به واکسن های اهدایی که قرار است کشورهای صنعتی به کشورهای فقیرتر بدهند اعلام نموده است که کشورهای فقیرتر همچنان گیرنده بذل و بخش های کشورهای صنعتی ثروتمند باقی خواهند ماند.

این سازمان حمایت از بچه ها از برنامه های نیمه کاره و فرصت های از دست رفته سخن گفته و اظهار داشت که نشست سران جی 7 نشان داد که حسن نیت وجود ندارد.

سازمان شبکه اقدام آب و هوا (CAN) هم از تصمیمات نشست سران جی 7 انتقاد نموده و آن را کوته فکرانه و خودخواهانه خواند.

رئیس این نهاد بین المللی کشورهای عضو جی هفت را با اشاره به حمایت از حق ثبت اختراع برای واکسن ها به فقدان همبستگی جهانی متهم کرد.

سازمان شبکه اقدام آب و هوا بعلاوه اظهار داشت که تعهدات درباره مسئله حفاظت از آب و هوا در کشورهای فقیرتر هم بسیار کم است.

سازمان حفاظت از محیط زیست Greenpeace هم نسبت به نتایج اجلاس جی هفت ابراز دلسردی نموده و جان سایون رئیس این سازمان محیط زیستی اظهار داشت که توافق نامه های مربوط به حفاظت از آب و هوا برای جلوگیری از نابودی طبیعت تا سال 2030 کافی نیست.

انجمن زیست محیطی موسوم به WWF هم از نتایج نهایی ناخوشایند این اجلاس در زمینه حفاظت از محیط زیست انتقاد کرد.این نهاد توافق های اجرا شده را همان تصمیمات قبلی و بیش از حد مبهم ارزیابی کرد.

ادوین ایخوریا از مدیران یک سازمان امدادی آفریقایی هم از پیشرفت های ناکافی سران کشورها برای راهکار بحران سلامت بین المللی شکایت کرد.

وی بعلاوه گفت: واقعیت سخت این است که آن ها (سران جی هفت) در حالی کورن وال انگلیس را ترک کردند که شکست خورده و نتوانستند اقدامات واقعی برای خاتمه دادن به پاندمی کرونا و شروع فرایند بهبود جهانی را انجام دهند.

روملی گرین هیل،از مدیران یک نهاد امدادی بین المللی در آفریقا هم با نگاهی به این نشست به میزبانی انگلیس آن را لحظاتی برای نشان دادن بحران تاریخی رهبری جهانی دانست.

سران کشورهای جی هفت که شامل کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، ژاپن و کانادا بودند از روز آدینه تا یکشنبه نشستی را در کورن وال انگلیس برگزار کردند و به مسائلی از جمله نحوه مبارزه با کرونا و مسائل زیست محیطی پرداختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1686

به "دلسردی نهادهای امدادی بین المللی از نتایج نشست جی 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلسردی نهادهای امدادی بین المللی از نتایج نشست جی 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید