رزرو 100 درصدی اقامتگاه های گردشگری اصفهان

به گزارش مینی ست، در پی پیگیری های متعدد دکتر مونسان از وزیر نیرو و در نهایت دستور رئیس جمهوری مبنی بر جاری شدن آب در بستر زاینده رود، 100 درصد اقامتگاه ها و تاسیسات گردشگری اصفهان برای نوروز 98 رزرو شد.

رزرو 100 درصدی اقامتگاه های گردشگری اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به جاری شدن آب در زاینده رود و استقبال مسافران نوروزی برای سفر به این استان گفت: با زنده شدن زاینده رود شور و نشاط وصف ناپذیری نصف دنیا را در برگرفته است و مردم استان قدردان پیگیری ها و کوشش دکتر مونسان هستند.

فریدون الله کمک با یادآوری رضایت فعالان حوزه گردشگری اصفهان از رخداد اخیر گفت: هتلداران، تورگردانان، تشکل ها و در مجموع همه آنان که دستی در صنعت گردشگری استان دارند در نامه ای به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراتب قدردانی و امتنان خود را اعلام کردند.

وی با تاکید بر این که بدون تردید نوروز98 برای مسافرانی که اصفهان را مقصد خود انتخاب می نمایند، بسیار خاطره انگیز و به یادماندنی خواهد شد گفت: این اقدام علاوه بر آثار معنوی، بر اقتصاد و توسعه صنعت گردشگری اصفهان تاثیر بسزایی خواهد گذارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: زاینده رود در اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر مباحث مالی، معیشت و کشاورزی، در حفظ میراث فرهنگی بسیار اثرگذار است.

وی افزود: زاینده رود صندلی تمدنی و تاریخی ویژه ای در اصفهان دارد و با میراث فرهنگی استان عجین است، خوشبختانه با این پیگیری های رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و در نهایت دستور رئیس جمهور، آب ورودی به زاینده رود از دیروز جاری شده است و در ایام نوروز، مردم اصفهان و گردشگران، زاینده رود را زنده خواهند دید.

الله کمک انتشار خبر جاری شدن آب در زاینده رود را موجب استقبال کم نظیر گردشگران برای سفر به اصفهان عنوان نمود و گفت: ظرفیت اقامتی شهر اصفهان برای هر شب 400هزار نفر است که با توجه به استقبال گسترده مسافران، شهرستان های نزدیک به این کلانشهر نیز برای اسکان و اقامت سامان دهی شده اند.

وی توضیح داد: علاوه بر هتل ها و تاسیسات گردشگری، همه مدارس و کمپینگ های شهرداری به طور کامل رزرو شده است و در مجموع می توان گفت میانگین 70 درصد اقامتگاههای کل استان اصفهان طی ایام نوروز اشغال است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به این حجم از استقبال مسافران نوروزی، امروز کمیته اضطراری اسکان در جلسه ای اعلام می نماید که در صورت احتیاج کمپ ها و خانه های استیجاری را برای اقامت مسافران نوروزی وارد چرخه خدمات رسانی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در عین حال گفت: همه شهرستان های اطراف شهر اصفهان نیز با تاسیسات گردشگری متنوع اعم از بومگردی و هتل آماده اسکان مسافران نوروزی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 272

به "رزرو 100 درصدی اقامتگاه های گردشگری اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزرو 100 درصدی اقامتگاه های گردشگری اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید