سجادی: مشکل اقتصادی نداشتیم و فدراسیون ها هر چه خواستند در اختیارشان گذاشتیم، با 66 ورزشکار به المپیک می رویم

به گزارش مینی ست، سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو تأکید کرد، فدراسیون ها برای حضور پیروز در بازی های المپیک هر چیزی خواسته اند، در اختیارشان قرار گرفته است.

سجادی: مشکل اقتصادی نداشتیم و فدراسیون ها هر چه خواستند در اختیارشان گذاشتیم، با 66 ورزشکار به المپیک می رویم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ پرنده پارسی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو، با حضور در برنامه ورزش و مردم گفت: من در پنج المپیک، یک المپیک زمستانی و هشت دوره بازی های آسیایی سرپرست کاروان ایران بوده ام. در واقع از 1988 به بعد به جز یک دوره همیشه حضور داشته ام.

وی در ادامه اضافه کرد: ویروس کرونا در جهان اختلال ایجاد کرد، فدراسیون های ما هم از 9 ماه قبل به صورت جدی اردوها را با رعایت پروتکل ها شروع کردند. رعایت موارد بهداشتی سخت بود و خوشبختانه ورزشکاران هیچ آسیبی ندیدند. تیم ها خوب تمرین و کوشش نموده اند و آمادگی لازم را دارند. همه تیم ها و ورزشکاران در آمادگی خوبی هستند و از چهار ماه قبل هم در یکسری تورنمنت ها شرکت کردند تا آماده شوند.

سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه در حضور صالحی امیری و سلطانی فر از اردوی کشتی و والیبال بازدید کردیم. همه اظهار می کردند که در این دوره هماهنگی خوبی بین کمیته المپیک و وزارت ورزش وجود دارد و نام می کردند که هرچه می خواستند، در اختیارشان قرار گرفته است.

وی درباره عدم حضور بانوی وزنه بردار کشورمان در المپیک گفت: ما برای اینکه مطمئن شویم، از فدراسیون پزشکی مشاوره گرفتیم. سه فوق تخصص ارتوپدی پفراینده پریسا جهانفکریان را دیدند و در نهایت گفتند که او نمی تواند تمرین سنگین کند و وزنه های سنگین را بالای سر ببرد.

سجادی ادامه داد: تا الان 68 سهمیه کسب نموده ایم که دو نفر نمی فرایند و کاروان ایران با 66 ورزشکار اعزام می گردد. بهمن عسگری یکی از نفراتی است که نمی تواند برود. او یکی از شانس های کسب مدال بود و هزینه های زیادی هم برایش اجرا شده بود، اما نمی تواند در المپیک حضور داشته باشد.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو نام کرد: 50 درصد ورزشکاران می توانند همزمان در دهکده باشند. از 26 تیر نخستین اعزام انجام می گردد. اساس برای اعزام همراهان هم تعداد ورزشکاران است و هرچه تعداد کاروان بیشتر باشد، تعداد همراهان شامل سرمربی، مربی، آنالیزور، کادر سرپرستی، رؤسای فدراسیون ها و ... بیشتر می گردد. ضمن اینکه همه این افراد باید در دهکده باشند. این بار فقط همراه رسمی ما وزیر ورزش، رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و سه نفر از معاونان خواهند بود و خارج از این چارچوب، هیچ مقام رسمی حضور نخواهد داشت.

دیروز اعلام شد که بازی ها بدون حضور تماشاگر خواهد بود.، وی با اعلام این خبر گفت: مورد بعدی این است که هر ورزشکاری که مسابقه اش تمام گردد، به فاصله 24 تا 48 ساعت باید از دهکده خارج گردد. همه افراد باید نرم افزار حباب را در تلفن همراه خود داشته باشند. بعلاوه زمان دقیق انجام تست کرونا هم معین شده است و هرکسی که بخواهد در بازی ها باشد، باید در فرودگاه تست بدهد و در همان سه روز نخست دوباره مورد تست PCR قرار بگیرد.

سجادی یادآور شد: ما هفته گذشته یک کارگاه آموزشی را برگزار کردیم و همه نکات لازم را به سرپرستان تیم ها گفتیم و آنها را توجیه کردیم. با این وجود یک بار دیگر همه رشته ها را تیم به تیم توجیه کردیم و همگی می دانند که چگونه باید در آنجا رفتار نمایند. یک نرم افزار روی گوشی ورزشکاران و سایر افراد وجود دارد که معین شده باید در چه مکان هایی حضور داشته باشند. اگر فردی از حباب خارج گردد، سریعاً به ما گزارش می گردد.

وی گفت: از 9 ماه قبل که معین شد بازی های المپیک قطعاً برگزار می گردد، یک کمیته با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و دولت ژاپن و کمیته برگزاری بازی ها تشکیل شد و همه تصمیمات در آنجا گرفته می گردد. باید اذعان کنم که بالای 90 درصد افرادی که در تیم ها و در کاروان حضور دارند، همه افرادی جدی و باتجربه هستند.

سجادی درباره جوایز و پاداش ها گفت: جایزه پای سکو به ترتیب 10 هزار، 5 هزار و 3500 یورو برای مدال های طلا، نقره و برنز خواهد بود. بعلاوه جایزه مرنام تجلیل هم برای به ترتیب دو میلیارد تومان برای طلا، یک میلیارد و 250 میلیون تومان برای نقره و 750 میلیون تومان برای برنز است. شاید این جوایز انگیزه برای ورزشکاران باشد، اما اصل انگیزه، پیراهنی است که بر تن دارند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک درباره شرایط اقتصادی برای آماده سازی تیم ها و ورزشکاران المپیکی توضیح داد: ما هیچ مشکل اقتصادی نداشتیم و فدراسیون ها هر چه خواستند، در اختیارشان گذاشتیم. بعلاوه امکاناتی که تیم ها خواستند، از برترین ها است. ورزشکاران حتما کوشش می نمایند و مردم هم دعا نمایند تا نتیجه خوبی بدست بیاید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1679

به "سجادی: مشکل اقتصادی نداشتیم و فدراسیون ها هر چه خواستند در اختیارشان گذاشتیم، با 66 ورزشکار به المپیک می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: مشکل اقتصادی نداشتیم و فدراسیون ها هر چه خواستند در اختیارشان گذاشتیم، با 66 ورزشکار به المپیک می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید