تور ترکیه نوروز: سومین اجلاس مشارکت ترکیه و آفریقا دسامبر برگزار می گردد

به گزارش مینی ست، وزیر خارجه ترکیه اعلام نمود، سومین اجلاس مشارکت ترکیه- آفریقا قرار است 17 و 18 دسامبر برگزار گردد.

تور ترکیه نوروز: سومین اجلاس مشارکت ترکیه و آفریقا دسامبر برگزار می گردد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه نوروز در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با موسی فکی، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در آنکارا بر توسعه روابط میان ترکیه و کشورهای قاره آفریقا در تمامی زمینه ها تاکید نمود.

وی با بیان اینکه ترکیه بر این اصل معتقد است که کشورهای آفریقایی باید خودشان راه حلی برای مسائل قاره خود پیدا نمایند، اضافه کرد، ترکیه تمایل دارد به حمایت از کوشش ها برای توسعه در آفریقا و توسعه روابط تجاری، فرهنگی و انسانی ادامه دهد.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه تعداد سفارتخانه های ترکیه از 12 مورد در سال 2002 به 43 مورد در حال حاضر افزایش یافته و با افتتاح سفارت در گینه بیسائو به 44 مورد هم افزایش خواهد یافت، اظهار داشت که آنکارا میخواهد در 49 کشور از مجموع 54 کشور آفریقایی سفارتخانه باز کند.

وی اضافه کرد، حجم تجارت بین ترکیه و کل قاره آفریقا در سرانجام سال 2020 به حدود 25.4 میلیارد دلار رسید در حالی که این حجم در سال 2003 تنها 5.4 میلیارد دلار بود.

وزیر خارجه ترکیه گفت، اولین اجلاس مشارکت ترکیه و آفریقا در سال 2008 و دومین آن در سال 2014 برگزار گردید و قرار است سومین اجلاس در روزهای 17 و 18 دسامبر برگزار گردد.

وی بعلاوه گفت، استانبول روزهای 21 و 22 نوامبر میزبان سومین دوره مجمع تجاری ترکیه و آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1777

به "تور ترکیه نوروز: سومین اجلاس مشارکت ترکیه و آفریقا دسامبر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه نوروز: سومین اجلاس مشارکت ترکیه و آفریقا دسامبر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید