شایع ترین دلایل مراجعه دانشجویان دانشگاه تهران به مشاور

به گزارش مینی ست، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران با اشاره به بیشترین دلایل مراجعه دانشجویان دانشگاه تهران به این مرکز مشاوره این دانشگاه، گفت: دانشجویان در موضوعات مسائل، اختلالات و ارتقای روانی برای اخذ مشاوره مراجعه می نمایند.

شایع ترین دلایل مراجعه دانشجویان دانشگاه تهران به مشاور

حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره بیشترین علل مراجعه دانشجویان دانشگاه تهران به مرکز مشاوره این دانشگاه، گفت: در بین دانشجویانی که به این مرکز مشاوره می نمایند چند علت مراجعه از بقیه پررنگ تر است؛ البته نه این معنی که همه دانشجویان این شرایط را داشته باشند بلکه این آمار فقط مربوط به افرادی است که مراجعه نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مسائل و اختلالات 2 بحث مجزا هستند، درباره بیشترین علل مراجعه در بحث مسائل، شرح داد: بیشترین علل مراجعه، ارتباطات بین فردی است که دانشجو در ارتباط با افراد دیگر برای مثال استاد، دوست، خانواده و همسر دچار مشکل است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران درباره بیشترین علل مراجعه در بحث اختلالات، گفت: اختلالات اضطرابی و افسردگی شایع ترین علت مراجعه بین سایر اختلالات است.

پیروی ادامه داد: همچنین علت دیگر مراجعه مباحث ارتقایی است؛ به این معنی که کسانی که مراجعه نموده اند مشکل و اختلالی نداشته اند و فقط مایل بودند که توانمندی های ذهنی شان افزایش یابد که آنها به واحد نوروتراپی برای افزایش حافظه و تمرکز مراجعه نموده اند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه آموزش بهداشت روانی هم کارگاه های آموزشی مراجعه نمایندگان را به سمت یادگیری مهارت های ارتباطی می برد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 240

به "شایع ترین دلایل مراجعه دانشجویان دانشگاه تهران به مشاور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایع ترین دلایل مراجعه دانشجویان دانشگاه تهران به مشاور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید