علاقه مندی مرمت گران ایتالیا برای انجام عملیات مرمتی در اصفهان

به گزارش مینی ست، سمینار بین المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری با حضور متخصصان و اساتید دانشگاه های معتبر ایتالیا، رئیس مرکز اصفهان شناسی و دانشگاه هنر اصفهان به کار خود خاتمه داد.

علاقه مندی مرمت گران ایتالیا برای انجام عملیات مرمتی در اصفهان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با سفر ایتالیا ارزان همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، امشب سمینار بین المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری با حضور متخصصان و اساتید دانشگاه های معتبر ایتالیا، رئیس مرکز اصفهان شناسی و اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان به کار خود انتها داد.

حمید فرهمند، رئیس مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل اصفهان در آیین اختتامیه سمینار بین المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری گفت: سابقه ارتباطات بین المللی ایران و ایتالیا به دوره هزاره دوم و سوم میلادی بر می گردد و سابقه همکاری این دو کشور در حوزه مرمت و بازسازی به 80 سال گذشته بازمی گردد.

وی بیان نمود: پیشینه حفاظت و مرمت آثار تاریخی و باستانی در دنیا به طور غیررسمی به قرن 18 و به طور رسمی به قرن 20 برمی گردد و در ایران نیز به طور غیررسمی به 80 سال پیش و به طور رسمی به 50 سال گذشته برمی گردد، بیش از 40 سال است که مرمت به صورت تخصصی در دانشگاه ها تدریس می گردد و خود ایتالیایی ها با توجه به فعالیت هایی که در ایران انجام دادند به ارتقای دانش این علم در ایران یاری کردند.

رئیس مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان دارای ظرفیت های متعددی در حوزه های مختلف هنری است، اظهار داشت: دانشکده مرمت دانشگاه هنر اصفهان با همکاری مرکز اصفهان شناسی با هدف کسب یافته های جدید علمی در زمینه حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری اقدام به برگزاری این سمینار تخصصی با همکاری متخصصان ایتالیایی کرد و امیدوار هستیم تجربه این سمینار با توسعه همکاری های علمی و عملیاتی ادامه پیدا کند.

الکساندر زنینی، استاد تمام دانشگاه ساپتنزاری رم و مدیرعامل شرکت Asarestaro ایتالیا نیز در این آیین با بیان اینکه در این سمینار 3 روزه ما به یک درک مشترک در حوزه مرمت دست پیدا کردیم، گفت: زبان مشترک بین ایران و ایتالیا در حوزه مرمت دارای سابقه طولانی تاریخی است و این همایش سبب شد که روابط تخصصی ما بیش از گذشته توسعه پیدا کند.

وی اضافه نمود: در این دوره از سمینار به طور فوق تخصصی به موضوعات مرمت پرداخته شد و هر کدام از متخصصان ایتالیایی تجربیات غنی خود را در حوزه مرمت ارائه کردند و مباحثی نظیر راهکار های فنی در حوزه مرمت مطرح شد.

استاد تمام دانشگاه ساپتنزاری رم با اشاره دانش غنی ایتالیا در حوزه مرمت بیان نمود: ما نمی خواهیم در حوزه مرمت تنها باشیم بلکه می خواهیم برگزاری این سمینار سبب گردد که هر استاد و دانشجویی و شخصی که به این حوزه علاقه مند است، باعلاقه بیشتری این موضوع را دنبال کند و ما مطمئن هستیم که این سمینار نخستین گام از همراهی مشترک بین متخصصان و دانشگاهیان ایرانی و ایتالیایی است.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم که بتوانیم در پروژه های مرمتی ایران همکاری و مشارکت داشته باشیم، توضیح داد: از ایده های جالب مرمتگران و متخصصان این حوزه پشتیبانی می کنیم و اگر بتوانیم علاوه بر تفاهم نامه ها با دانشگاه اصفهان، یک همکاری عملیاتی مشترک با ایران و اصفهان را انجام دهیم، می توانیم به روابط پایدار دست پیدا کنیم.

زنینی با بیان اینکه برای نخستین بار است که به ایران و اصفهان سفر کردم، گفت: ما در اصفهان تحت تأثیر کیفیت آثار تاریخی اصفهان و دقت مردم نسبت به مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی قرار گرفتیم که این حساسیت و دقت قابل حسادت است و همچنین مهمان نوازی مردم اصفهان ما را تحت تأثیر قرار داد و امیدواریم که با پروژه های جدید به اصفهان بازگردیم.

به گزارش خبرنگاران، این سمینار با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری و شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان و ایتالیا، پایگاه دنیای میدان نقش دنیا، سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان، انجمن علمی مرمت و احیای بناهای تاریخی، انجمن علمی مرمت دانشگاه هنر اصفهان و با هدف ارتقای سطح دانش و تبادل آخرین یافته ها، فناوری ها و تجهیزات مربوط به مرمت تزئینات وابسته به معماری به مدت سه روز برگزار گردید.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 670

به "علاقه مندی مرمت گران ایتالیا برای انجام عملیات مرمتی در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مندی مرمت گران ایتالیا برای انجام عملیات مرمتی در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید