فناوری های حوزه گاز با حمایت 270 محصول توسعه می یابد

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ایران یکی از کشورهای غنی از منابع زیرزمینی مانند گاز است به همین علت توسعه فناوری های کاربردی در این حوزه، دو مزیت دارد یکی اینکه این منابع را با فناوری عجین می نماید و دوم اینکه مزایای مالی آن به رونق کسب و کارها منجر می گردد.

فناوری های حوزه گاز با حمایت 270 محصول توسعه می یابد

143 شرکت دانش بنیان و خلاق با فراوری محصولات فناورانه کاربردی در صنعت گاز، به رونق این حوزه یاری کردند. محصولاتی که با توان داخلی به فراوری رسیده اند و پاسخی فناورانه به نیازهای داخلی هستند.

به همین دلیل، فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه اندازی فن بازارهای تخصصی به سراغ این صنعت قدیمی در کشور رفت و با شناسایی فعالان این حوزه کوشش کرد تا زنجیره کاملی از بازیگران این حوزه شکل گیرد و محصولات و دستاوردها به دست بازار و صنعتگران برسد.

این تکاپوها منجر به معرفی 143 شرکت به این حوزه و 270 محصول فناورانه به بازار شده و صنعت گاز کشور با استفاده از این فراوریات در راستا خودکفایی و بهره مندی از نوآوری های فناورانه گام برداشته است. بعضی از این محصولات شامل پمپ گریز از مرکز نفتی و غیرنفتی، سولفور زدایی از مازوت ـ نفتا و میعانات گازی ـ گازوئیل، پوشش های مقاوم به سایش و خوردگی، مخزن فلز، کامپوزیت نگهداری محلول های خورنده، تخته های عایق الکتریکی، بخاری گازی کنوکتوری با بهره وری چند برابر دارای فن، با ورق های گالوانیزه و غیره می گردد.

همه این محصولات بومی هستند و با کوششی دانش بنیان به فراوری رسیده اند و نقشی موثر در کاهش واردات این محصولات گران قیمت ایفا می نمایند. این اتفاق منجر به پیشگیری از خروج اندازه بالایی ارز از کشور شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1893

به "فناوری های حوزه گاز با حمایت 270 محصول توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های حوزه گاز با حمایت 270 محصول توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید