مشخصات و ویژگی های رانا پلاس اتوماتیک اعلام شد

به گزارش مینی ست، رانا پلاس با دریافت تغییراتی ظاهری در داخل و خارج از کابین و همچنین دریافت برخی امکانات بیشتر، به عنوان محصولی نو در سبد محصولات قابل عرضه گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است. رانا پلاس نسخه پایه به پیشرانه TU5 مجهز است و در نمونه پانوراما پیشرانه TU5 پلاس دیده می شود. همچنین، احتمال آن بسیار است که در اواخر سال جاری رانا پلاس اتوماتیک (نیمه اتوماتیک AMT) این سدان ملی به بازار معرفی شود.

مشخصات و ویژگی های رانا پلاس اتوماتیک اعلام شد

تصاویر منتشرشدهاز خط تولید ایران خودرو در فضای مجازی، حاکی از آن است که تولید نمونه های اولیه رانا پلاس اتوماتیک آغاز شده است و احتمالاً در آینده نزدیک تست های جاده ای آن هم آغاز می شود. رانا پلاس اتوماتیک در اصل به جعبه دنده نیمه اتوماتیک AMT مجهز است. همچنین، تصاویر منتشر شده تأیید می کند که ایران خودرو برنامه نصب جعبه دنده AMT را بر روی این خودرو دارد.

این سدان کلاس B به پیشرانه TU5 پلاس مجهز است که با حجم 1.6 لیتر توان تولید 113 اسب بخار با گشتاور 144 نیوتن متر را دارد. در پیشرانه این خودرو که با تارا مشترک است، فناوری هایی مانند زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی هوا و سوخت (CVVT)، پمپ روغن متغیر، استاندارد آلایندگی یورو 5 و … دیده می شود.

تیپ تازه رانا پلاس اتوماتیک به جعبه دنده 6 سرعته نیمه اتوماتیک AMT مجهز است. این جعبه دنده که ساختاری مشابه به سیستم های انتقال قدرت دستی دارد، فرایند کلاچ گیری را به صورت هوشمند انجام می دهد و تعویض دنده ها در آن بر عهده جعبه دنده است. با این حال، همیشه در جعبه دنده های AMT پیشنهاد می شود که تعویض دنده در ترافیک ها از طریق راننده انجام شود تا فشار کمتری به سیستم انتقال قدرت اعمال شود.

نسخه فیس لیفت رانا در بخش گرافیک چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره، رنگ دستگیره ها و زه جانبی، نوع جایگاه ها، آینه های جانبی، تریم داخلی، غربلیک فرمان و جلو آمپر با نمونه قبلی فرق دارد. در حال حاضر، مجموعه جایگاه های پژو 207i بر روی رانا پلاس نصب می شود و این خودرو غربیلک فرمان مشابه به 207i را دارد.

رانا پلاس طبق اعلام شرکت سازنده طول کلی 4292 میلی متر، عرض 1684 میلی متر، ارتفاع 1453 میلی متر و فاصله بین دو محور 2445 میلی متر را دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن خشکی حدود 1109 کیلوگرمی رسیده است.

گویا قرار است رانا پلاس اتوماتیک 6AMT امکاناتی مشابه به رانا پلاس پانوراما داشته باشد. به همین دلیل می توان گفت که تیپ تازه رانا پلاس به سقف شیشه ای ثابت با سایه بان دستی، فرمان کمکی برقی، شیشه ها و آینه های تازه، کامپیوتر سفر، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، جایگاه های تاشوی عقب، راهنمای تعویض لاین، دنده پشت فرمان، سنسور پارک عقب، 2 کیسه هوا، ترمزهای دیسکی و کاسه عقب، سامانه ترمز ABS، EBD و … مجهز خواهد بود. همچنین گفته می شود که رانا پلاس اتوماتیک با رینگ آلومینیومی 14 اینچی به بازار می آید.

در آخرین اعلام قیمت ایران خودرو برای محصولاتش، قیمت مصوب رانا پلاس اتوماتیک با پیشرانه TU5 پلاس و جعبه دنده 6 سرعته دستی 193 میلیون و 422 هزار تومان است. باتوجه به برخی شنیده ها این احتمال زیاد است که درصورت ثبات شرایط اقتصادی، رانا پلاس 6AMT با سقف پانوراما و برخی امکانات اضافه در محدوده 235 تا 270 میلیون تومان قیمت گذاری شود.

گفتی است شرکت ایران خودرو به تازگی رانا برقی را نیز معرفی کرد که این خودرو دارای حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت است و با یک بار شارژ می تواند حدود 220 کیلومتر را بپیماید. رانا برقی از باتری 30 کیلو وات ساعتی برخوردار است و حدود 8 ساعت زمان می برد تا به صورت کامل شارژ شود. البته این خودرو از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. این خودرو الکتریکی از قدرتی برابر با 122 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر بهره می برد.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2061

به "مشخصات و ویژگی های رانا پلاس اتوماتیک اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات و ویژگی های رانا پلاس اتوماتیک اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید