مانعی برای جریمه افراد بدون ماسک وجود ندارد

به گزارش مینی ست، خبرگزاری خبرنگاران- معاون استاندار تهران گفت: هیچ مانعی برای اجرای دستورالعمل اعمال جریمه متخلفان و افرادی که ماسک نمی زنند وجود ندارد.

مانعی برای جریمه افراد بدون ماسک وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، گودرزی اضافه نمود: هیچ مانعی برای اجرای دستورالعمل اعمال جریمه متخلفان و افرادی که ماسک نمی زنند وجود ندارد و با کسانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند برخورد جدی خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: ستاد ملی کرونا مصوباتی خاص در مورد استان و شهر تهران اعمال کرد که لازم بود برای اجرای این دستورالعمل ها هماهنگی بیشتر صورت گیرد.

وی گفت: دستورالعمل هایی که در ستاد ملی کرونا داده شده به راحتی قابل اجرا و اعمال قانون است. در بخش اصناف معین شده است که چقدر باید متخلفان اعمال جریمه و اعمال قانون شوند و در بحث ادارات نیز در صورت رعایت نکردن پروتکل ها مدیر مربوطه بازخواست خواهد شد و در حمل و نقل عمومی نیز در صورت نقض شیوه نامه، اعمال جریمه ها معین شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران اضافه نمود: این اعمال قانون و جریمه ها به حساب وزارت بهداشت واریز خواهد شد که در همان بحث پیشگیری از کرونا هزینه خواهد شد.

وی گفت: انتظار داریم مردم استان تهران با توجه به وضعیتی که استان و شهر تهران دارد ضوابط و قوانین و مقررات را رعایت نمایند به ویژه که کادر بهداشتی درمانی به شدت زیر بار فشار ناشی از بیماری کرونا قرار دارند و از این موضوع خسته شده اند بنابراین مردم رعایت نمایند.

آقای گودرزی ادامه داد: در مورد ادارات معین شده که حراست و روسای بخش ها بر رعایت پروتکل ها نظارت نمایند و افراد خاطی را جریمه نمایند و در مورد اصناف نیز در مرحله نخست تذکر، بار دوم 300 هزار تومان جریمه، مرحله سوم یک میلیون تومان و در مرحله چهارم پلمب صنف صورت خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: در بحث تاکسی ها، اتوبوس ها و حمل و نقل عمومی نیز در صورتی که پروتکل ها رعایت نشود، راننده تاکسی 100 هزار تومان جریمه و به ازای هر مسافر نیز 20 هزار تومان جریمه اعمال شده که قابل افزایش تا 50 هزار تومان است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: در بحث اتوبوس ها نیز به همین شکل اعمال قانون خواهد شد و در بحث افراد عادی نیز در صورتی که طرف مبتلا به بیماری باشد، اما رعایت نکند 200 هزار تومان و برای افراد عادی نیز 50 هزار تومان جریمه در سطح شهر و استان تهران جریمه در نظر گرفته شده است که با پایش تصویری و چهره نگاری و ثبت کد ملی این جریمه ها اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک چه در محیط بسته و چه در محیط باز باید صورت بگیرد ضمن این که در بحث خودرو های شخصی و تاکسی ها اعمال قانون بسیار آسان است و به وسیله پلاک خودرو جریمه می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، گودرزی اضافه نمود: قبل از بحث اعمال قانون و جریمه مردم به خاطر سلامتی خودشان رعایت نمایند. اما اگر رعایت نکردند هیچ مانعی برای اعمال قانون و برخورد جدی وجود ندارد و ملاحظه هیچ کس را نخواهیم کرد چرا که سلامت مردم اولویت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1210

به "مانعی برای جریمه افراد بدون ماسک وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانعی برای جریمه افراد بدون ماسک وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید