مشکل ایجاد شغل باید با یک نهضت علمی جهانی حل گردد

به گزارش مینی ست، خبرنگاران/خراسان رضوی نماینده دانشگاه های کشور عراق گفت: در حال حاضر مشکلاتی که در کشورهای مختلف در زمینه ایجاد شغل وجود دارد باید با یک نهضت علمی جهانی رفع گردد.

مشکل ایجاد شغل باید با یک نهضت علمی جهانی حل گردد

محسن عبود محسن، امروز سوم دی ماه در چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و جهان عرب با موضوع آینده پژوهی صندلی دانشگاه های ایران و جهان عرب در توسعه جهان اسلام که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: از جمهوری اسلامی ایران به جهت برگزاری این همایش و تاثیرگذاری علمی که در جهان دارد، تشکر می کنم.

وی اضافه نمود مؤسسات علمی عراق از اصیل ترین و قوی ترین دانشگاه های منطقه هستند. در عراق دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد و 60 دانشگاه خصوصی در زمینه پزشکی در این کشور تاسیس شده است. از سال 2003 به بعد شاهد رشد چشمگیری در دانشگاه های عراق هستیم.

نماینده دانشگاه های کشور عراق، اعلام کرد: در حال حاضر ده ها توافق نامه میان دانشگاه های ایران و عراق امضا شده است و به واسطه آن فعالیت های علمی زیادی نیز شکل گرفته است. همچنین صدها هزار دانشجوی عراقی در ایران مشغول به تحصیل هستند و بسیاری از اساتید میان دو کشور در رفت و آمد و تبادل علمی هستند و پژوهش های مشترکی در حال اجرا است.

عبود محسن اعلام کرد: علاوه بر آن دیدارهایی از سوی دانشجویان ایرانی از دانشگاه های عراق شکل گرفته است زیرا دانشگاه های عراق از عمق و اصالت زیادی برخوردار هستند اما در نظر داریم این ارتباطات و همکاری ها را در سطح جهان افزایش دهیم. همچنین مشکلاتی که در کشورهای مختلف در زمینه ایجاد شغل وجود دارد باید با یک نهضت علمی جهانی رفع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 672

به "مشکل ایجاد شغل باید با یک نهضت علمی جهانی حل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل ایجاد شغل باید با یک نهضت علمی جهانی حل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید