معاملات ارزهای دیجیتالی در اروپا قانونمند می گردد

به گزارش مینی ست، اتحادیه اروپا در نظر دارد سخت گیری بیشتری روی صدور ارزهای دیجیتالی به ویژه آن ها که متکی به دلار هستند داشته باشد تا از نوسانات شدید قیمتی آن ها نظیر آنچه اکنون در مورد بیت کوین اتفاق می افتد، جلوگیری گردد.

معاملات ارزهای دیجیتالی در اروپا قانونمند می گردد

با ما سفر کنید و با سفر اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از سی ان بی سی، کمیسیون اروپا اعلام نموده است با توجه به گسترش روزافزون نقش رمزارزها از فضای مبادلات اقتصادی تصمیم گرفته تا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا به قانون گذاری معاملات ارزهای دیجیتالی ورود کند تا ریسک ناشی از ارزهای دیجیتالی برای معامله گران به حداقل برسد. این کمیسیون با بیان اینکه آینده علوم اقتصادی به شکل دیجیتالی خواهد بود گفته است یکی از اهداف اصلی اقدام جدید، کاهش ریسک اعمال مجرمانه و صیانت از فضای اقتصادی اتحادیه اروپا خواهد بود.

والدیس دومبروسکی- قایم مقام اجرایی رییس کمیسیون اروپا در همین رابطه گفت: طبق طرح جدید، شرکت های ارایه دهنده خدمات مربوط به ارزهای دیجیتالی که از یکی از اعضا مجوز گرفته باشند می توانند در سراسر اتحادیه اروپا به فعالیت بپردازند. این طرح برای طی مراحل قانونی به حدود یک سال زمان احتیاج خواهد داشت.

اتحادیه اروپا هم چنین در نظر دارد سخت گیری بیشتری روی صدور ارزهای دیجیتالی به ویژه آن ها که متکی به دلار هستند داشته باشد تا از نوسانات شدید قیمتی آن ها نظیر آنچه اکنون در مورد بیت کوین اتفاق می افتد، جلوگیری گردد.

انتظار می رود یکی از اصلی ترین ارزهای مورد هدف قوانین جدید، ارز دیجیتالی فیس بوک موسوم به لیبرا باشد که قرار است بخش بزرگی از کار توسعه آن در سوییس انجام گردد. پیشتر نیز بعضی از مقامات اروپایی نظیر وزیر دارایی فرانسه خواهان کنترل بیشتر روی لیبرا شده بودند.

کمیسیون اروپا هم چنین طرحی را برای تسهیل سرمایه گذاری های متقابل کشورهای عضو به اتحادیه و هم چنین نظام بانکی پیشنهاد داده است. پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به نوعی مرکز اقتصادی و بانکی اتحادیه اروپا محسوب می شد، بخش بزرگی از مبادلات اقتصادی اروپایی ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.با این حال دومبروسکی گفته است اصلاحات پیشنهادی جدید به آن معنی نیست که اتحادیه اروپا درهای خود را به روی آمریکا و انگلیس ببندد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1184

به "معاملات ارزهای دیجیتالی در اروپا قانونمند می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاملات ارزهای دیجیتالی در اروپا قانونمند می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید