تور کانادا: نیمی از مهاجران ماهر کانادا، سابقه کار کانادایی دارند ،خبر کانادا

به گزارش مینی ست، در سال های اخیر به تعداد افرادی که با سابقه کار و تحصیل در کانادا اقامت دائم گرفته اند افزوده شده است. جدیدترین آمار Statistics Canada گویای این هستند که تعداد دانشجویان بین المللی و نیروی کار موقت خارجی بین سال های 2000 تا 2018 افزایش قابل توجهی داشته است. در سال 2018 بیش از نیمی از مهاجران کاری/مالی یعنی 59 درصد قبلا به عنوان کارگر ماهر موقت خارجی در کانادا کار نموده بودند که نسبت به اوایل سال 2000 حاکی از افزایش 12 درصدی است.

تور کانادا: نیمی از مهاجران ماهر کانادا، سابقه کار کانادایی دارند ،خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

لازم به ذکر است در سال 2009 هم بسیاری از کارگران ماهر خارجی موقت به وسیله برنامه مهاجرت استانی و تجربه کانادایی اقامت دائم گرفته اند. در سال 2018 دسته تجربه کانادایی 20 درصد تمام متقاضیان مهاجرت کاری/مالی را در بر می گرفت در حالیکه در همان سال 25 درصد مهاجران به وسیله برنامه اسکیلد ورکر فدرال به کانادا مهاجرت نموده اند. اما برنامه مهاجرت استانی با پذیرش 46 درصد مهاجران بیشترین سهم را در این میان ایفا نموده است.

ورود به یک کشور خارجی به عنوان دانشجو یا کارگر و سپس اخذ اقامت دائم آن کشور گزینش دو مرحله ای مهاجر نامیده می گردد. در این فرایند دانشجویان یا نیروی کار ماهر ابتدا موقتا در کشور مورد نظر اقامت می نمایند و مدارکشان به وسیله کارفرمایان کانادایی ارزیابی می گردد. سپس مقیم موقت درخواست مهاجرت ارائه می نماید و بر اساس معیارهایی که در برنامه های فدرال و استانی معین شده اند انتخاب می گردد.

آمار وارقام فوق حاصل انجام دو مطالعه است که StatsCan با همکاری اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا انجام داده است. این مطالعات به آنالیز اهمیت فزاینده نیروی کار خارجی موقت در موفقیت مهاجران تازه در بازار کار کانادا پرداخته اند. تا کنون تنها سه مطالعه از این سلسله مطالعات منتشر شده است. اولین مطالعه دریافته که مهاجرت دو مرحله ای می تواند مهارت های مهاجران و احتیاج بازار کار را بهتر تطلیق دهد. کارفرمایان می توانند مهارت ها و کیفیات ملموس نیروی کار موقت را ارزیابی نمایند. در این مطالعه بعلاوه معین شده که همه گیری کرونا مسائل مرتبط با نیروی کار موقت نظیر عدم قطعیت عرضه نیروی کار یا شرایط کاری بد کارمندان را پررنگ تر نموده است.

دومین مطالعه تکامل گزینش دو مرحله ای مهاجران از سال 2000 تا کنون را نشان داده است. بین 2000 تا 2018 تعداد نیروی کار موقت خارجی از 60000 به 429,300 افزایش داشته است. سومین مطالعه اما به گزینش دومرحله ای مهاجران و پیامدهای بازار کار می پردازد. در این مطالعه معین شده که بین سال های 2000 تا 2016 تعداد مهاجرانی که در سال اول مهاجرت خود عایدی سالانه مثبتی داشته اند بیشتر شده است. افزایش نرخ اشتغال نیز به افزایش تعداد مهاجرانی مرتبط دانسته شده که قبلا در کانادا با حقوق های بین $20,000 تا $50,000 و بالای $50,000 کار نموده اند.

این یافته ها حاکمی از این هستند که مهاجرانی که تجربه کار و زندگی در کانادا دارند معمولا اشتغال بیشتر و عایدی سالانه بالاتری دارند. ظاهرا اقدامات دولت فدرال برای ایجاد مسیرهای بیشتر برای خارجی هایی گه تجربه کانادایی دارند به بهبود این نتایج یاری نموده است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1827

به "تور کانادا: نیمی از مهاجران ماهر کانادا، سابقه کار کانادایی دارند ،خبر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: نیمی از مهاجران ماهر کانادا، سابقه کار کانادایی دارند ،خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید