هیوندای شرکت تحقیقات رباتیک بوستون داینامیکس را خرید

به گزارش مینی ست، هیوندای با اعلامیه ای از نزدیک بودن اتمام فرآیند خرید شرکت شناخته شده رباتیک بوستون داینامیکس خبر داد. خریدی که می تواند تحولی گسترده در ورود ربات ها به دنیای فناوری های روزانه داشته باشد.

هیوندای شرکت تحقیقات رباتیک بوستون داینامیکس را خرید

شاید با شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) به عنوان سازنده ربات های بسیار پرتحرک و شاید در عین حال مبهم و وحشتناک آشنا باشید. برای نمونه ربات اسپات مینی از این جمله است.

اکنون در یک اعلامیه شگفت آور، گروه هیوندای موتورز در حال دستیابی به حدود 80 درصد از سهام این شرکت است. هیوندای این سهام را از گروه ژاپنی سافت بنک (SoftBank) خریداری می کند که پس از این معامله حدود 20 درصد از مالکیت خود را حفظ خواهد کرد. در این قرارداد ارزشی 1.1 میلیارد دلاری برای بوستون داینامیکس درنظر گرفته شده است.

بدین ترتیب در آینده، بوستون داینامیکس به کار تجاری سازی ربات های پیشرفته خود ادامه خواهد داد و هیوندای هم از نوآوری های این شرکت در جهت بهبود وسایل نقلیه اتوماتیک مانند استفاده از توانایی ربات ها برای درک محیط خود و پیمایش ایمن استفاده خواهد کرد. این دو کسب وکار همچنین با هم همکاری می کنند تا تولید قطعات ربات ها و راه چاره های حمل ونقل هوشمند را توسعه دهند.

یکی دیگر از مزیت های بالقوه در اختیار دریافت بوستون داینامیکس توسط هیوندای این است که این شرکت تأسیساتی را در بوستون و دره سیلیکون (Silicon Valley) ایجاد کرده است و این امکان را برای هیوندای فراهم می کند تا کارمندان مستعد را به کار بگیرد یا با شرکای شاخصی در آینده همکاری داشته باشد.

رابرت پلی تر (Robert Playter) مدیر عامل بوستون داینامیکس در این باره گفت: بوستون داینامیکس به سرعت رشد کرده است، زیرا ما اولین رباتی را به بازار عرضه کرده ایم که می تواند کارهای تکراری و خطرناک را در محیط های کاری که برای تحرک در سطح انسان طراحی شده، به صورت اتوماتیک انجام دهد. ما و هیوندای هر دو به قدرت تحول پذیری حرکت واقفیم و مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر به منظور سرعت بخشیدن به برنامه هایمان برای فراهم کردن اتوماسیون پیشرفته لبه فناوری در جهان و ادامه حل سخت ترین چالش های رباتیک برای مشتریانمان هستیم.

هیوندای در اعلامیه این معامله اعلام کرده که در نهایت می خواهد ربات های انسان نما بسازد که برخی از آن ها به طور خاص شامل ربات های مراقبت از بیماران بیمارستانی خواهند بود.

اکنون با حمایت گروه کره ای هیوندای از بوستون داینامیکس، به نظر می رسد که خودروساز ژاپنی هوندا هم که در سال 2018 پروژه ربات آسیمو (Asimo) را بازنشسته کرد، باید آن احیا کند تا بتواند در مقابل ربات اطلس (Atlas) بوستون داینامیکس تحت حمایت این خودروساز قرار بگیرد.

  • هیوندای قصد دارد خط تولید خودروی پرنده راه اندازی کند

عکس کاور: طرح خودروی پیاده روی هیوندای که اکنون با خرید شرکت رباتیک بوستون داینامیکس می تواند زودتر به حقیقت تبدیل شود.

Credit: Hyundai

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1371

به "هیوندای شرکت تحقیقات رباتیک بوستون داینامیکس را خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای شرکت تحقیقات رباتیک بوستون داینامیکس را خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید