واتس آپ عقب نشینی کرد

به گزارش مینی ست، خبرنگاران- اپلیکیشن پیغام رسان واتس اپ اجرای سیاست حریم خصوصی جدیدی که اوایل ماه میلادی جاری اعلام نموده بود را در پی سردرگمی و واکنش منفی کاربران، به تاخیر انداخت.

واتس آپ عقب نشینی کرد

به گزارش خبرنگاران، شرکت واتس اپ در یک پست وبلاگ گفت ما از افراد بسیاری درباره سردرگمی زیادی که در مورد آپدیت سیاست حریم خصوصی واتس اپ وجود دارد، شنیدیم و اطلاعات نادرست زیادی منتشر شده که باعث نگرانی شده و مایل هستیم به همه یاری کنیم اصول این پیغام رسان و حقایق را درک نمایند.

واتس اپ پیش از این از کاربران خواسته بود تا هشتم فوریه با سیاست جدید موافقت نمایند اما اکنون این مهلت را تا 15 ماه مه به تعویق انداخته است و کوشش می نماید این تغییرات را بیشتر شرح دهد.

واتس اپ یک پیغام رسان رمزگذاری شده سرتاسری است یعنی پیغامها تنها توسط ارسال نماینده و گیرنده می توانند خوانده شوند و این پیغامها در سرورهای فیس بوک - شرکت مادر واتس اپ - ذخیره نمی شوند. اما واتس اپ با جدیت در حال توسعه پتانسیلهای تجاری است.

سیاست حریم خصوصی به روزرسانی شده در نظر داشت به کاربران اطلاع دهد بعضی از کسب و کارها به زودی از سرورهای فیس بوک استفاده می نمایند تا پیغامهایشان با مصرف نمایندگان را در این سرورها ذخیره نمایند. فیس بوک اعلام نموده که به این پیغامها برای هر نوع تبلیغات هدفمندی که باشند، دسترسی نخواهد داشت. زبان بکار گرفته شده در شرایط به روزشده استفاده از خدمات واتس اپ، باعث نگرانی افراد بسیاری درباره احتمال دسترسی فیس بوک به پیغامهای خصوصی آنها شده است.

واتس اپ گفت این موضوع درست نیست و همه پیغامهای شخصی مبادله شده میان دوستان و اعضای خانواده همچنان رمزنگاری شده می مانند. این شرکت گفت اگرچه اکنون همه به وسیله واتس اپ خرید نمی نمایند اما تصور می کنیم که در آینده افراد بیشتری از این طریق خرید خواهند کرد و ضروری است که از این خدمات آگاه باشند. این به روزرسانی سیاست حریم خصوصی، امکان اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک را توسعه نمی دهد.

این سردرگمی اخیر چالش فیس بوک در متقاعد کردن کاربران به جدی گرفته شدن حریم خصوصی آنها توسط این شرکت را شاخص کرد. زبان مورد استفاده در سیاست به روز شده مشابه مقرراتی است که در سال 2016 اعلام شدند اما فیس بوک از آن موقع با مسائل متعددی در زمینه حریم خصوصی روبرو شده است که شامل پرداخت پنج میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بوده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک پیغام رسانی خصوصی را یک اولویت اصلی قرار داده که به معنای قرار دریافت واتس اپ تحت کنترل بیشتر فیس بوک است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واکنش منفی کاربران به تغییرات اخیر سیاست حریم خصوصی واتس اپ باعث رشد یکباره کاربران جدید اپلیکیشنهای رقیب نظیر سیگنال و تلگرام شده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1409

به "واتس آپ عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس آپ عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید