واکنش آمریکا به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی

به گزارش مینی ست، وزارت خارجه آمریکا پرتاب موشک بالستیک کره شمالی بر فراز دریای ژاپن را محکوم نموده و مصداق نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و از پیونگ یانگ خواست تا از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری کند و وارد گفت وگوی مشترک گردد.

واکنش آمریکا به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که در وبسایت خود منتشر نموده است، اعلام نمود که ساعاتی پس از اعلام ارتش کره جنوبی درباره رصد موشک بالستیک کوتاه بُرد که تصور می گردد از زیردریایی کره شمالی پرتاب شده باشد، وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود که سونگ کیم نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کره شمالی در نشست سه جانبه ای در واشنگتن با فوناکوشی تاکهیرو مدیر کل وزارت خارجه ژاپن در امور آسیا و اقیانوسیه و نو کیو دوک نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره شرکت کرد تا همکاری سه جانبه در زمینه کره شمالی را مورد بحث و آنالیز قرار دهند.

به گزارش الاهرام، در این بیانیه آمده است: سه طرف نامبرده مذاکرات مفصلی در خصوص شرایط فعلی شبه جزیره کره داشته اند و بر پایبندی خود برای کار سه جانبه در جهت کاهش تنش ها و پیشرفت در دستیابی به هدف مشترک خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تایید کردند.

بر اساس بیانیه، نماینده دولت آمریکا بر محکومیت پرتاب موشک بالستیک اخیر که نقض بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت است تأکید کرد و از پیونگ یانگ خواست تا از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری نموده و وارد گفتگوی پایدار گردد.

در حالی که واشنگتن در پی اطمینان بخشیدن به متحدان خود در منطقه و فشار بر پیونگ یانگ با اعمال تحریم های سنگین است، کره جنوبی و ژاپن معتقدند که توسعه مستمر برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی تهدیدی جدی برای امنیت آن ها محسوب می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1815

به "واکنش آمریکا به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید