واکنش ظریف به شایعه پیشنهاد لغو تحریم های آمریکا از سوی آلمان

به گزارش مینی ست، وزیر امور خارجه طرح ادعای پیشنهاد آلمان مبنی بر لغو تحریم های ایالات متحده آمریکا را شایعه ای غیر تخصصی مطرح کرد که از سوی افرادی غیرسیاسی مطرح شده است.

واکنش ظریف به شایعه پیشنهاد لغو تحریم های آمریکا از سوی آلمان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف درباره انتشار اظهار نظری در مورد پیشنهاد آلمان مبنی بر لغو تحریم های غیر هدفمند از سوی آمریکا با تاکید بر اینکه این موضوع شایعه است، اظهار کرد: کل این شایعه غیرتخصصی و معلوم است که برای اهداف غیر سیاسی مطرح شده است؛ چراکه آدم سیاسی چنین شایعه ای را نمی سازد.

وی توضیح داد: معلوم است که این شایعه دارای هدفی مالی یا اهدافی از این دست است؛ من در این باره نمی دانم اما تا جایی که به من مرتبط است، این موضوع کاملا غیر تخصصی و غیر کارشناسی است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته یکی از رسانه های داخلی به نقل از فردی آگاه مدعی شد که آلمان با همفکری و حمایت انگلستان پیشنهادی را ارائه نموده مبنی بر اینکه در گام نخست آمریکا تحریم های غیرهدفمند که بیشترین تاثیر مالی بر زندگی مردم ایران دارد را موقتا لغو کند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این ادعا، این قبیل اظهارات را خبرسازی های غیرواقعی دانست که معین نیست با چه اهدافی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: اینکه شکست سیاست های تحریمی آمریکا موضوع مجادله اروپا و آمریکا باشد بعید نیست، اما آنچه به جمهوری اسلامی ایران مربوط می گردد آن است که تحریم های یکجانبه آمریکا غیرقانونی و ظالمانه هستند و بر اساس برجام و قطعنامه 2231، آمریکا موظف است کلیه تحریم هایی که با خروج خود از برجام مجددا اعمال نموده است را لغو و بلااثر نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1119

به "واکنش ظریف به شایعه پیشنهاد لغو تحریم های آمریکا از سوی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به شایعه پیشنهاد لغو تحریم های آمریکا از سوی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید