پدر سامسونگ نوین و ثروتمندترین فرد کره جنوبی درگذشت

به گزارش مینی ست، لی کان هی، رئیس سامسونگ الکترونیس، پسر بنیان گذار شرکت سامسونگ، ثروتمندترین فرد در کشور کره جنوبی و چهاردهمین مرد ثروتمند جهان در سن 78 سالگی از جهان رفت.

پدر سامسونگ نوین و ثروتمندترین فرد کره جنوبی درگذشت

شرکت سامسونگ طی اعلایه رسمی اعلام نمود آقای لی کان هی در روز 4 آبان ماه (25 اکتبر) و در میان خانواده خود درگذشت. علت مرگ او هنوز اعلام نشده است ولی حدود 6 سال پیش و در سال 2014 نیز دچار حمل قلبی شده بود.

سامسونگ در اطلاعیه خود آورده است: تمامی ما در سامسونگ خاطرات او را ارج می نهیم و از سفری که با او بودیم متشکریم.

به جرات می توان گفت سامسونگ فعلی که همه شاهد هستیم و به یکی از قدرتمندترین شرکت های فناوری دنیا و یکی از مطرح ترین برندهای دنیا تبدیل شده و بهترین گجت ها را فراوری می نماید؛ حالص زحمات، کوشش ها و ایده های آقای لی کان هی است.

لی کان هی فرزند سوم لی بیونگ-چول، بنیان گذار شرکت الکترونیکی سامسونگ در سال 1938 بود. آقای لی در سال 1968 وارد شرکت سامسونگ شد و 10 سال بعد و پس از مرگ پدر، جای او را گرفت تا معمار و پدر سامسونگ نوین لقب بگیرد.

سامسونگ پیش از مدیرعاملی او فقط محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت الکترونیکی فراوری می کرد و اصلا برندی مطرح و معتبر حتی در کره نبود. اما با تکیه بر ایده هایش و بلندپروازی هایش، کسب وکار کوچک و خانوادگی خود را به یکی از عظیم ترین شرکت های فناوری دنیا و قلب اقتصاد کشور کره جنوبی تبدیل کرد.

ثروتمندترین فرد کره جنوبی

او در سال 1993 یک جمله به کارمندانش گفته است که شاید ماندگارترین و تاریخی ترین جمله الهام بخش او باشد: بگذارید همه چیز را به جز زنان و فرزندانمان تغییر دهیم. شیوه مدیریت او برانگیختن انگیزه و احساسات کارمندان و کارگران و رفتن سراغ فراوری محصولات جدید بود.

آقای لی در سال 2008 و به دنبال بعضی اتهامات فرار اقتصادیاتی و اختلاس از سمت خود استعفا داد ولی دوباره سال 2010 مدیرعامل گروه کارخانجان سامسونگ الکترونیکس شد. در سال 2014 و پس از اولین حمله قلبی، از مدیرعاملی سامسونگ کنار رفت.

نشریه فوربس ثورت این شخص را 21 میلیارد دلار تخمین زده است تا در باشگاه ثروتمندترین افراد دنیا عضو باشد و ثروتمندترین فرد در کشور کره جنوبی شناخته گردد.

درگذشت لی باعث شده بحث های جانشینی او داغ گردد. لی جائه یونگ، پسر لی کان هی در این مدت ریاست سامسونگ را برعهده داشته است ولی برای جانشینی رسمی او با موانع و مسائل حقوقی روبرو است.

یونگ در رسوایی فساد اقتصادی رئیس جمهور سابق کره جنوبی نامش مطرح شد و یک سال در زندان به سر برد. افزون بر این، براساس قوانین کره جنوبی، اگر یونگ بخواهد دارایی پدرش را به ارث ببرد؛ باید چندین میلیون دلار اقتصادیات بر ارث بدهد که درصد سهام خانواده لی را در این شرکت به خطر می اندازد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1230

به "پدر سامسونگ نوین و ثروتمندترین فرد کره جنوبی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر سامسونگ نوین و ثروتمندترین فرد کره جنوبی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید