پروانه های ساختمانی تخصصی صادر می گردد

به گزارش مینی ست، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چارچوبی در معاونت مسکن و ساختمان تعریف شده که بر اساس آن از این پس، پروانه های ساختمانی تخصصی صادر می گردد تا با این روش، برای مهندسان ضمن ایجاد رقابت و انگیزه، علم خود را به روز رسانی نمایند.

پروانه های ساختمانی تخصصی صادر می گردد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه از دوره هفتم شورای تدوین مقررات ملی ساختمان که در ساختمان شهید دادمان این وزارتخانه برگزار گردید، اظهار کرد: به لحاظ تغییراتی که در حوزه مالی کشور ایجاد شده و به تبع آن تأثیراتی که در همه حوزه ها از جمله خدمات و صنعت ساختمان و مسکن گذاشته است، ناگزیر هستیم که به موضوع انرژی و اقتصاد، توجه دقیق تری داشته باشیم و بر اساس اقتصاد بدون نفت، برنامه ریزی کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش کیفیت در ساخت وسازها، یادآور شد: بعد از انقلاب به لحاظ رشد شهرنشینی، و افزایش جمعیت، کمتر به کیفیت در حوزه ساخت وساز توجه شد و تنها کمیت مدنظر نهاده شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: گره های کوری که امروز در موضوعات مختلف شهری از جمله موضوعات ترافیکی و زیست محیطی وجود دارد به این دلیل است که یک جانبه به موضوع توجه شده است.

محمودزاده موضوع پرداختن به بستر ایجاد کیفیت در اجرای پروژه ها را سومین نکته حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: در ترکیب جدید تدوین ویرایش مقررات ملی و کنترل ساختمان، با ابلاغی که از سوی وزیر راه و شهرسازی اخذ شد، موضوعات شهرسازی و حمل ونقل را به تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان اضافه کردیم.

وی با تأکید بر اینکه احداث یک ساختمان از نظر کالبدی و موضوعات شهری و اجتماعی، ترافیک، محیط زیست، باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: این ها موضوعاتی هستند که کمتر به آن پرداخته شده است و در این دوره موردتوجه قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، هفت رشته مهندسی به عنوان رشته های اصلی ساختمان دیده شده است، توضیح داد: در این دوره، علاوه بر موضوعات اجتماعی، توجه به تمامی رشته ها در احداث ساختمان ها و تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان لحاظ می گردد.

محمودزاده گفت: پیشتر مقاومت هایی در مورد مشارکت همه رشته ها در تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان وجود داشت که کوشش می گردد در این دوره این مقاومت ها رفع شده و از وجود تمامی رشته های که مستقیم و غیرمستقیم در صنعت ساختمان تأثیر دارند، بهره گرفته گردد.

وی با بیان اینکه در این دوره به دو سرفصل توجه می گردد، اضافه کرد: نخست ویرایش و تجدیدنظر در مقررات موجود است که باید به روز رسانی گردد و دیگری موضوع تدوین مقررات جدید است؛ در این دوره به موضوعات کیفی توجه خواهد شد.

وی ادامه داد: چارچوبی در معاونت مسکن و ساختمان تعریف شده که بر اساس آن از این پس، پروانه های ساختمانی تخصصی صادر می گردد؛ اکنون پروانه های صادره پروانه های عمومی است و در نظر داریم که پروانه های ساختمانی تخصصی صادر کنیم تا با این روش، برای مهندسان ضمن ایجاد رقابت و انگیزه، علم خود را به روز رسانی نمایند.

نخستین جلسه از دوره هفتم شورای تدوین مقررات ملی ساختمان با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون شهرسازی و معماری و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و تعدادی از صاحب نظران این عرصه برگزار گردید.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1058

به "پروانه های ساختمانی تخصصی صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروانه های ساختمانی تخصصی صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید