پس گرفتن املاک شهرداری به کجا رسید؟ ، سنددار کردن معابر برای جلوگیری از تخلف

به گزارش مینی ست، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در خصوص انتها بازپس گیری املاک شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

پس گرفتن املاک شهرداری به کجا رسید؟ ، سنددار کردن معابر برای جلوگیری از تخلف

به گزارش خبرنگاران، محمد حسن زاده مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در خصوص انتها معین تکلیف املاک شهرداری تهران که حق بهره برداری از آنها به افراد غیر سپرده شده بود، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، در نظر داریم املاکی را که در دست غیر است و نباید در اختیار این افراد باشد را تخلیه کنیم.

او با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه تخلیه املاک عملکرد خوبی داشته است، اضافه نمود: مسئله مهم دیگر در این حوزه بحث شفافیت در یارانه یا سوبسیدی است که شهرداری به این افراد تحت هر عنوان می دهد، طی هماهنگی با شورای شهر، برای همه املاک طبق بند 6 بر اساس مصوبه سال 1400، تخمین اجاره در نظر گرفته می گردد و حتی بر اساس بودجه سالانه کد پروژه ای معین شده تا اجاره املاک موضوع بند 6 را پس از انجام تخمین در هیأت ارزیابی موضوع بند 6 سازمان املاک، ثبت و ضبط کنیم.

  • پروژه بزرگ شفافیت و صیانت از املاک شهرداری | بیش از 17 هزار ملک شهرداری ثبت شد

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران اضافه نمود: یارانه ای را که شهر در قبال فعالیت های موضوع بند 6 در راستای واگذاری املاک به صورت رایگان انجام می دهد به عنوان عدد ریالی اجاره، ثبت و ضبط می کنیم و سال جاری برای نخستین بار امیدواریم در لایحه بودجه عدد دقیق یارانه شهری را به شورای شهر اعلام کنیم و مردم می توانند متوجه شوند مثلا سرای محله شان چقدر از شهرداری تهران بابت بند 6 بودن ملک یارانه می گیرد و به همان نسبت باید خدمات مناسب تری به مردم ارائه گردد.

حسن زاده درباره برنامه شهرداری برای سنددار کردن املاک بزرگ مقیاس خود گفت: یکی از مشکلاتی که از گذشته وجود داشته این است که شهرداری معابر را می خریده؛ اما سندش به نام شهرداری نمی شد و بعد از مدتی دیگران با جعل اسناد این زمین و معابر را چند بار در معاملات ملکی به فروش می رساندند.

او اضافه نمود: در پی این هستیم که با یاری دادسرای ناحیه 37 و سازمان ثبت برای معابرمان سند بگیریم تا کسی نتواند با ادعای جعلی و واهی بابت ملک هایی که در گذر عمومی است، پول دوباره از شهرداری بگیرد و از جمله شاهد بودید که در سال 1399 هفت هکتار از اتوبان همت در پلاک ثبتی سند دار شد که اتفاق بزرگی بود تا دیگر کسی پیدا نگردد روی این املاک از شهرداری پول بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2096

به "پس گرفتن املاک شهرداری به کجا رسید؟ ، سنددار کردن معابر برای جلوگیری از تخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس گرفتن املاک شهرداری به کجا رسید؟ ، سنددار کردن معابر برای جلوگیری از تخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید