گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ کرمان به استان منتقل گردد

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران، مهدی حسینی نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه 41 پروژه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تعریف گردیده است، گفت: برنامه حمایت از کالای ایرانی در قالب 13 برنامه از 24 برنامه سیاست کلان اقتصاد مقاومتی و 9 سیاست از سیاست های 12گانه حمایت از کالای ایرانی تصویب گردیده است.

گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ کرمان به استان منتقل گردد

وی با اشاره به اینکه هزار و 409 واحد دارای پروانه بهره برداری هستند، اضافه کرد: با انجام عارضه یابی در انتهای سال گذشته و ابتدای امسال وضعیت واحدهای صنعتی استان معین گردیده است. بر این اساس 39 درصد واحدهای صنعتی فعال، 36 درصد نیمه فعال و 25 درصد غیر فعال هستند.

حسینی نژاد بیان نمود: مشکلاتی این واحدها معین گردیده است و چالش های اساسی که واحدهای ما درگیر آن ها بوده اند کمبود نقدینگی، بی ثباتی قیمت، هزینه های بالای فراوری، فقدان بازار و ... است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان توضیح داد: هدف ما این است با استفاده از ظرفیت های استان به واحدهای کوچک و متوسط کمک دهیم. در این زمینه گام هایی در سطح استان برداشته گردیده است به عنوان مثال به دنبال این هستیم که فرم مدارس در داخل استان تهیه گردد.

حسینی با اشاره به اینکه تسهیلات رونق فراوری در سال 96 هنوز به ما ابلاغ نگردیده است، گفت: ظرفیت های استان کرمان بسیار زیاد است و اگر گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ در استان داشته باشیم مقداری از مشکلات حل خواهد شد.

وی مطرح کرد: استان کرمان در زمینه جذب تسهیلات رونق فراوری در سطح کشور مقام 17 را به خود اختصاص داده است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 10

به "گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ کرمان به استان منتقل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش مالی واحدهای صنعتی بزرگ کرمان به استان منتقل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید