انهدام باند 7 نفره کلاهبرداران فیشینگ در تهران

به گزارش مینی ست، رئیس پلیس فتا تهران از متلاشی شدن اعضای باند هفت نفره کلاهبرداران فیشینگ خبر داد که با طراحی یک سایت جعلی 2 میلیارد و 800 میلیون ریال سرقت کرده بودند.

انهدام باند 7 نفره کلاهبرداران فیشینگ در تهران

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر اساس اعلام پلیس تهران بزرگ، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز سه شنبه در این باره گفت: بیست و ششم شهریور امسال جوانی 35 ساله به پلیس فتا مراجعه و گفت که قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشتم و باتوجه به اینکه عجله داشتم بدون توجه به آدرس اینترنت بانک و با این خیال که سایت رسمی و معتبر می باشد، عملیات بانکی را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ام انجام دادم، غافل از اینکه سایت به صورت شبیه سازی شده با سایت اصلی بوده و بنده بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفتم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب، تراکنش ناپیروز بوده اما با گذشت چند دقیقه متوجه سرقت کل موجودی کارت بانکی به مبلغ 425 میلیون ریال شدم.

رئیس پلیس فتا مطرح کرد: همزمان با رسیدگی به این پرونده،چهار شکایت دیگر نیز با همین شیوه دریافت شد و مشخص شد که متهم یا متهمان پرونده مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون ریال از موجودی حساب مال باختگان سرقت کرده اند.

گودرزی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی، پیروز به شناسایی متهم اصلی پرونده در بستر فضای مجازی شدند و به دست آوردند متهم جوانی 27 ساله می باشد که با همدستی چندتن از دوستانش درگاه های جعلی بانکی طراحی و ایجاد و با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب مال باختگان موجودی حساب افراد را سرقت کرده اند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم در حوالی سعادت آباد، شناسایی شد، ادامه داد: با دستور قضائی در یک عملیات پلیسی، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی شرح داد: متهم در پلیس فتا به جرم ارتکابی و گفت با همکار 6 تن از همدستانش سایت جعلی را طراحی و انتقال وجوه را انجام می داده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی سایر اعضای باند نیز در عملیات های منسجم دستگیر و به جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

وی خاطر نشان کرد: باتکمیل پرونده هر هفت متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

رمزگیری یا فیشینگ یا تله گذاری به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آنها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آنها گفته می شود به بیان ساده تر هنگامی که شخصی تلاش می کند دیگری را فریب دهد تا اطلاعات شخصی او را در اختیارش بگیرد یک حمله فیشینگ رخ می دهند و یک بازار غیر قانونی چند هزار میلیاردی را تشکیل داده است.

شبکه های اجتماعی و وبگاه های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ایمیل هایی که با این هدف ارسال می شوند و حاوی پیوندی به یک وبگاه هستند در بیشتر موارد حاوی بدافزار هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1236

به "انهدام باند 7 نفره کلاهبرداران فیشینگ در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام باند 7 نفره کلاهبرداران فیشینگ در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید