ایجاد دسترسی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ساتع

به گزارش مینی ست، مدیرکل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد دسترسی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ساتع اطلاع داد.

ایجاد دسترسی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ساتع

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

لاله ملک نیا در مصاحبه با خبرنگار حوزه تشکل های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، در تشریح سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری ساتع اظهار کرد: این سامانه زمینه مناسبی را برای ارتباط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با شرکت ها و صنایع تولیدی فراهم می نماید و از این طریق اولویت ها و نیازهای پژوهشی صنعت و جامعه با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به اشتراک گذاشته می شود.

وی ادامه داد: سامانه ساتع درگاهی است برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تا به وسیله آن بتوانند ضمن انتخاب اولویت پژوهشی موردنظر خود از بین اولویت های صنایع، شرکت ها، بانک ها و موسسه های انتفاعی وابسته به دولت، پیشنهاد خود را در سامانه ثبت کنند تا پس از طی فرآیندهای مربوطه، اقدامات لازم به منظور عقد قرارداد صورت پذیرد.

مدیرکل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه ضمن تأکید بر اینکه تا به امروز امکان استفاده از این سامانه برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مهیا نبوده است، از امکان ثبت نام مجریان پروژه های پژوهشی دانشگاه در این سامانه اطلاع داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در صندلی یکی از ارکان علمی کشور و به عنوان یک دانشگاه پیشرو و حل مسئله، می تواند با تکیه بر توان علمی و ظرفیت های متعدد پژوهشی خود در حل مسائل و مسائل کشور گام های اساسی بردارد.

به گفته ملک نیا، با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مقوله پژوهش، تأکید بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه از یک سو، و راهنمایی توان علمی و امکانات و ظرفیت های تجهیزاتی دانشگاه در جهت حل مسائل و مسائل کشور از سوی دیگر، همیشه یکی از اهداف و دغدغه های اصلی اداره کل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه بوده است و در این راستا کوشش های زیادی در زمینه های گوناگون ازجمله عقد قراردادهای کلان صنعتی و هموارسازی جذب منابع پژوهشی خارج از دانشگاه و همچنین حمایت از طرح های پژوهشی کاربردی، مأموریت گرا و حل مسئله در این اداره کل اجرا شده که به یاری خدا در آینده ای نزدیک شاهد آثار و ثمرات این کوشش ها در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود.

مدیرکل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با ایجاد دسترسی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری، ازاین پس کلیه واحدهای دانشگاهی می توانند با آگاهی از نیازهای واقعی جامعه در حوزه پژوهش و فناوری، برنامه ها و اولویت های پژوهشی خود را در جهت برطرف این نیازها و حل مسائل پژوهش و فناوری در صنعت و جامعه تنظیم کنند.

وی در شرح فرایند استفاده از امکانات سامانه ساتع بیان نمود: اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که مایل به عقد قراردادهای پژوهشی با شرکت ها، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت هستند، کافی است پس از ثبت نام به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ساتع، توسط معاونت پژوهشی واحد به اداره کل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه معرفی شوند تا مراحل احراز هویت ایشان در سامانه و انتخاب اولویت پژوهشی موردنظر توسط مجری طی شود. پس از قبول پیشنهاد توسط شرکت یا سازمان مربوطه، تصویری از قرارداد مذکور که به تأیید شورای پژوهشی واحد رسیده است، برای ثبت نهایی به اداره کل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه ارسال می شود.

ملک نیا اعلام نمود: دسترسی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به امکانات این سامانه بتواند ضمن افزایش انگیزه برای انجام فعالیت های پژوهشی، به رونق فعالیت های دانش بنیان، تقویت ارتباط دانشگاه با بخش صنعت، و راهنمایی تحقیقات دانشگاهی به سوی پژوهش های کاربردی و حل مسئله یاری نموده و به نقش آفرینی هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسائل و مسائل موجود و توسعه و پیشرفت کشور به ویژه در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، یاری کند.

انتهای پیغام /4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1144

به "ایجاد دسترسی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ساتع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد دسترسی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ساتع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید