تسلا 580 هزار دستگاه خودرو را فراخواند

به گزارش مینی ست، کیفیت مهم ترین اصل برای ماندگاری نام برندهاست. به همین علت غول های خودروسازی جهان بارها دست به فراخوان گسترده محصولات خود زده اند تا آب رفته را به جوی بازگردانند و اعتبار خدشه دار شده شان را ترمیم نمایند. درواقع خودروسازان بزرگ جهان از آنجا که مشتری مداری یک اصل اساسی برای آنها به شمار میرود، در این راه هر آنچه را که به عنوان راه حل وجود داشته باشد، به کار می گیرند تا اعتماد جلب شده در طول سال های متمادی یک شبه از بین نرود.

تسلا 580 هزار دستگاه خودرو را فراخواند

به همین دلیل اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه های آمریکا (NHTSA) بیان کرد که شرکت تسلا به علت یک ویژگی که می تواند هشدارهای صوتی را برای عابران پنهان کند، برای تقریباً 580 هزار خودروی خود در ایالات متحده فراخوان صادر نموده است.

بر اساس این گزارش بعضی از وسایل نقلیه تسلا دارای عملکردی است که شرکت آن را بوم باکس نامیده است. این سیستم به رانندگان اجازه می دهد صداهای مختلف را به وسیله یک بلندگوی خارجی پخش نمایند، درحالی که خودرو در حال حرکت است. این ویژگی مخالف استانداردهای ایمنی فدرال است. خودروهای برقی بی سر و صدا حرکت می نمایند، درنتیجه به صداهای هشدار برای عابران پیاده احتیاج دارند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه های آمریکا بیان کرد: درحالی که بوم باکس و صدای هشدار عابرپیاده یکدیگر را حذف می نمایند، صداهایی که با استفاده از بوم باکس منتشر می گردد، می تواند به گونه ای تعبیر گردد که سیستم هشدار عابرپیاده را از انطباق با استانداردهای ایمنی خارج کند.

این اداره بعلاوه تأکید کرد که با به روز رسانی یک نرم افزار که بوم باکس را در هنگام رانندگی، دنده معکوس یا خنثی غیرفعال می نماید، مشکل را رفع می نماید. این فراخوان شامل خودروهای تسلا مدل X ،S و Y مدل های 2020 تا 2022 و بعلاوه مدل 3 می گردد که بین سال های 2017 تا 2022 ساخته شده است.

به تازگی نیز فراخوان دیگری از طرف تسلا اعلام شده بود. تسلا برای بیش از 817 هزار خودرو در آمریکا به خاطر نقص سیستم هشدار کمربند ایمنی فراخوان اعلام نموده است. هنگامی که راننده ها این خودروها را روشن می کردند و کمربند را نمی بستند، هشداری به آنها داده نمی شد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2062

به "تسلا 580 هزار دستگاه خودرو را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا 580 هزار دستگاه خودرو را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید