ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به مجتمع های ارتش چین به خاطر جاسوسی

به گزارش مینی ست، خبرگزاری خبرنگاران- خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع از ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به تاسیسات و مجتمع های ارتش چین به علت نگرانی های امنیتی خبر داده اما الون ماسک رئیس این شرکت آمریکایی، این اتهام را به کلی رد نموده است.

ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به مجتمع های ارتش چین به خاطر جاسوسی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران،تحلیل گران این موضوع را تازه ترین نشانه تمرکز فزاینده چین بر این شرکت خودروسازی هم زمان با تنش ها با واشنگتن در زمینه اقدامات آمریکا علیه شرکت مخابراتی هوآوی چین به علت نگرانی های امنیت ملی دانسته اند.

محدودیت های ارتش چین بر تسلا که هم زمان با نشست تنش آلود مقام های بلندپایه چین و ایالات متحده در آلاسکا به اجرا گذاشته شد و نخستین اقدام متقابل پکن از هنگام به قدرت رسیدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در (اول بهمن ماه) به شمار می رود، موجب کاهش ارزش سهام تسلا تا حدود چهار درصد شد.

نخستین شعبه خارجی تسلا در سال 2019 در شانگهای افتتاح شد و سواری مدل 3 تسلا، پرفروش ترین خودروی برقی در چین بوده است.

شبکه خبری بلومبرگ نیز صدور چنین فرمانی را در ارتش چین تائید نموده و روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است که دولت چین کاربرد خودروهای تسلا توسط کارکنان ارتش، صنایع حساس دولتی و نهادهای مهم را محدود نموده است.

الون ماسک در نخستین اظهارنظر در باره اعمال محدودیت های ارتش چین بر خودروهای تسلا گفته است که در صورت کاربرد این خودروها برای جاسوسی، این شرکت را تعطیل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1494

به "ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به مجتمع های ارتش چین به خاطر جاسوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود خودروهای تسلا به مجتمع های ارتش چین به خاطر جاسوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید