تغییر سیاست های گردشگری دبی و احداث هتل های متوسط
به گزارش مینی ست، امارات به تغییر سیاست های خود در ساخت وساز هتل های دبی و تشویق سرمایه گذاران در جهت احداث هتل های متوسط و 3 ستاره روی آورده است.
اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.
هم زمان با رشد گردشگران طبقه متوسط و کمبود هتل های ارزان قیمت، امارات که تا به امروز برساخت هتل های لوکس 5 ستاره تمرکز داشت، اکنون با سیاست های تشویقی، سرمایه گذاران را به احداث هتل های متوسط و 3 ستاره تشویق می نماید.
با افزایش سفر در میان طبقه متوسط، بازار سفر کشورهای عربی برای سال 2016 کانون فعالیت های خود را بر سفر این طبقه اجتماعی و نحوه رشد کسب وکار سفر با اتکا به موج جدید این گروه از مسافران به ویژه از بازارهای نوظهور قرار داده است.
مقصدهایی همانند دبی تقریباً برنامه های ویژه ای را برای تشویق سرمایه گذاری ها به سوی هتل ها و بازارهای طبقه متوسط سازمان داده اند. دولت امارات همچنین طرح هایی ویژه برای ساخت و اجرای پروژه های احداث هتل های 3 ستاره در دستور کار خود دارد. همچنین باهدف تسریع در احداث این هتل های ارزان قیمت فرایند کسب مجوز را تنها به دو ماه کاهش داده است. همچنین معافیت اقتصادیاتی بالغ بر 10 درصد از سوی شهرداری به مدت 4 سال پس از اتمام پروژه ساخت هتل های 3 ستاره صادرشده است.
سیمون پرس مدیر ارشد در نمایشگاه های مسافرتی Reed با اشاره به اهمیت طبقه متوسط در نمایشگاه بازار سفرهای عربی می گوید:
نگاهی به آمار گردشگری دبی به تنهایی نشان می دهد که بیش از 50 درصد از 3600 اتاق های جدید هتل ها که در ماه های پایانی 2015 به بازار هتلداری دبی وارد شد، هتل های 3 ستاره و یا حتی پایین تر بوده است. با این حال بازهم احتیاج بیشتری به اتاق های درجه متوسط همچنان در چشم انداز هتلداری امارات مشاهده می گردد درحالی که میزان هتل های 3 ستاره در دسترس در سه ماه اول 2015 امارات تنها 29 درصد از کل هتل های دردسترس و عرضه شده این کشور بود.
به گفته وی در حال حاضر بازار تقاضا برای پروژه های گردشگری ویژه طبقه متوسط در سراسر منطقه خلیج فارس رو به رشد است و این امر هم در مناطق در حال رشد و هم در مناطقی که هنوز به صورت بالقوه ظرفیت بالایی برای گردشگری دارند، درکل منطقه شناخته شده است. علاوه براین بازار گردشگری منطقه خلیج فارس به طور محسوسی توسط تقاضای فزاینده از سوی بازارهای رو به رشد طبقات متوسط همانند چین، هند و آفریقا همراه با بودجه اقتصادی مسافران نسل جوان و خانواده های جوان رو به رشد است.
وی همچنین یادآور شده است که هرچند بازار سفر کشورهای عربی درسال 2016 تمرکز ویژه ای بر نقش طبقه متوسط در صنایع مسافرتی و توریسم دارد اما بازارهای مختلف به صورت موضوعات مرتبط با این موضوع اصلی، به وسیله فعالیت های گوناگون، سمینارها و کارگاه های آموزشی و سخنرانی ها موردتوجه قرار می گیرند.
بازار سفر کشورهای عربی که از 25 تا 28 آوریل در دبی برگزار می گردد، تمرکز ویژه ای بر سفرهای لوکس، گردشگری حلال، خرید و گردشگری ماجراجویی، گردشگری دریایی درکنار گردشگری سلامت و چشمه های آب معدنی دارد. اما فناوری های روز و همچنین گردشگری پایدار نیز بخش مهمی از این رویکرد است.
سال گذشته بالغ بر 2/5 میلیارد دلار معاملات تجاری تنها ظرف 4 روز برگزاری این نمایشگاه منعقد شد. این نمایشگاه با 2800 غرفه از 80 کشور دنیا با بیش از 26 هزار بازدیدکننده در طی 4 روز برگزاری نمایشگاه، سهم مهمی در برنامه ریزی و جهت دهی و نیز رونق بازار گردشگری در کشورهای عرب منطقه خلیج فارس دارد.
منبع: الی گشت