حل مسائل کشاورزی با تدوین نقشه راه امکان پذیر است

به گزارش مینی ست، استاندار فارس تاکید دارد که برای حل مسائل کشاورزی باید نقشه راه بر مبنای تحقیقات علمی تدوین کرد.

حل مسائل کشاورزی با تدوین نقشه راه امکان پذیر است

به گزارش خبرنگاران، عنایت الله رحیمی یکشنبه 7 مهر در جلسه شورای کشاورزی استان فارس گفت: اگر بخواهیم در تنگناهای حوزه کشاورزی بر مسایل و مسائل فائق بیاییم باید به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت کنیم.

او اعلام کرد: بهره دریافت از توان و تخصص دانشگاه و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی راه دستیابی به کشاورزی دانش بنیان و تدوین نقشه راه است.

رحیمی با بیان اینکه تحقیقات و پژوهش های علمی حوزه کشاورزی باید از سطح اقدامات آرشیوی و کتابخانه ای خارج شده و اجرایی باشد، گفت: اساتید و متخصصان مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه کشاورزی باید همچون حوزه صنعت به منطور تقویت ارتباط دانشگاه و کشاورزی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به سایبان گذاری در 146 هکتار از اراضی کشاورزی استان، ابراز کرد: با توجه به اثراتی همچون کاهش 30 تا 50 درصدی مصرف آب، تعدیل دما، جلوگیری از خسارت پرندگان و... باید با هدفگذاری دقیق به دنبال افزایش این میزان از سایبان ها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با تاکید بر اهمیت اجرا طرح های آبخیزداری به تفاهم نامه استان با سازمان جنگل ها و مراتع کشور و تخصیص 67 میلیارد تومان اعتبار در این راستا اشاره نمود و از متولیان منابع طبیعی و اعضا شوراهای برنامه ریزی شهرستان ها خواست در جذب اعتبارات ملی این حوزه نهایت کوشش را به کار گیرند.

استاندار فارس بیان نمود: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی همچون گندم ، کلزا و چغندر باید به صورتی عادلانه و به گونه ای معین گردد که سبب متضرر شدن کشاورزان نباشد.

وی ادامه داد: در این باره مکاتبات زیادی با معاون اول رییس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مربوطه داشته ایم.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه نحوه خرید چغندر و پرداخت هزینه آن از سوی کارخانه های قند مسائلی را به وجود آورده است از مدیرکل جهاد کشاورزی و رییس سازمان صنعت و معدن استان خواست با اندیشیدن تدابیری از تکرار این مسائل جلوگیری نمایند.

وی با تاکید بر اینکه وجود تشکل های مدنی بیانگر حرکت جامعه به سمت توسعه و پیشرفت است ، از تقویت و فعالیت این تشکل ها در حوزه کشاورزی استقبال کرد و اضافه کرد: بی تردید پیگیر تحقق مطالبات به حق این تشکل ها خواهیم بود.

رحیمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به حضور رئیس جمهور در مقر سازمان ملل و دفاع مقتدرانه ایشان از منافع ملی و ارزش های ملت ایران ، اضافه کرد: همانگونه که مشاهده شد سران کشورهای مهم جهان در کوشش بودند با رییس جمهور ایران دیدار داشته باشند.

استاندار فارس ادامه داد: قطعا اگر رئیس جمهور با اقتدار مواضع جمهوری اسلامی را مطرح میکند به پشتوانه مردم و با توجه به راهبری های رهبر معظم انقلاب و پشتوانه نیروهای داخلی ما در همه زمینه ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 420

به "حل مسائل کشاورزی با تدوین نقشه راه امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسائل کشاورزی با تدوین نقشه راه امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید