درمان غلظت خون در سالمندان

به گزارش مینی ست، خبرنگاران : غلظت خون سالمندان را با چه خوراکی هایی می توان درمان کرد؟

درمان غلظت خون در سالمندان

درمان غلظت خون در سالمندان با خوردن بعضی از خوراکی ها مانند زنجبیل ممکن است.

به گزارش خبرنگاران، درصورتی که غلظت خون درمان نگردد، خطرات بسیار زیادی بیماران را تهدید می نماید. افراد درگیر این مشکل می توانند با مصرف داروهای شیمیایی آغاز به درمان نمایند. یکی دیگر از راه های بسیار مفید درمان خون غلیظ با میوه است که در کم کردن تعداد هموگلوبین خون نیز تأثیر دارد. در این مقاله مروری بر روش های درمان غلظت خون با میوه خواهیم داشت.

سیر

این ماده غذایی قرن هاست که برای پرفشاری خون و غلیظ بودن آن تجویز می گردد. اگر سیر به طور خام مصرف گردد، باعث کاهش غلظت خون می گردد و از انسداد رگ ها جلوگیری می نماید. بعلاوه سیر با آزاد کردن ماده ای به نام نیتریک اکسید در بدن، باعث گشاد شدن رگ ها، جریان یافتن بیشتر خون و جلوگیری از لخته شدن آن می گردد.

زنجبیل

این گیاه بیشتر برای زمانی که ترش کردن اتفاق می افتد و احساس تهوع و استفراغ به سراغ فرد می آید، استفاده می گردد اما برای کاهش پرفشاری خون و رقیق شدن آن هم توصیه می گردد. بهتر است به مقدار یک یا دو قاشق چای خوری در داخل چای یا آب جوش حل و نوش جان کنید.

چای سبز

در چای سبز ترکیبی وجود دارد که باعث می گردد غلظت خون هر فرد ثابت بماند. این ترکیب که به اصطلاح EGCG نام دارد ، بر سلول های دیواره رگ اثر می گذارد و باعث می گردد دیواره رگ از حالت سخت و سفت خود خارج گردد و خون راحت تر به جریان بیفتد.

آویشن و عناب

می توانید برای درمان مشکل غلیظ شدن خون مقداری آویشن و عناب را همچون چای در قوری دم و روزی چند وعده مصرف کنید. برترین زمان استفاده از این دمنوش در فصل بهار است که باعث زدودن مواد مضر از بدن می گردد و به بهبود سلامت یاری می نماید.

توجه

از مصرف خودسرانه، بدون مشورت پزشک و بیش از مقدار این مواد خودداری کنید.

منبع: رکنا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1894

به "درمان غلظت خون در سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان غلظت خون در سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید