چگونه با گوشت آش درست کنیم؟

به گزارش مینی ست، آش هم در سفره ما ایرانی ها حکایتی دارد. این خوراک آبکی فوق العاده خوشمزه، که مشهورترینش آش رشته است، یک پای ثابت غذاهای محبوب ماست.

چگونه با گوشت آش درست کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، اما حکایت آش به آش رشته، شله قلمکار و انواع و اقسام دیگرش خلاصه نمی گردد؛ لیست بلندبالای آش های ایرانی با آش های قومیت های مختلف کامل می گردد. از آش دوغ اردبیلی ها گرفته تا آش ساک کردستانی ها. در این شماره، ما برای شما تست هنر دست نمودها را در آش ساک پیشنهاد می کنیم.

1. مهم ترین مشکل هضم آش به خاطر داشتن لوبیا و نخود است. پس یادتان باشد که برای تهیه هر آشی اول از هر کاری نخود و لوبیای آن را برای چند ساعت خیس کنید. وقتی که حسابی خیس خوردند، آنها را در قابلمه بریزید. پیاز و سیر را هم خرد کنید و به آنها اضافه کنید و بگذارید تا آرام آرام بپزند. پس از یک ساعت گشنیز خردشده را به آن اضافه کنید.

2. این آش برخلاف باقی آش ها گوشت را هم در ترکیب خود دارد. باید گوشت چرخ نموده را با نمک و ادویه ورز دهید و به صورت کوفته های ریز درآورید. سپس کوفته ها را در روغن سرخ کنید و پس از پختن نخود و لوبیا آنها را به آش اضافه کنید. در مراحل پایانی پخت، آرد برنج را در دو لیوان آب حل کنید و به آش اضافه کنید. حالا بگذارید همه مواد به مدت 20 دقیقه روی شعله ملایم بجوشند. سیر و پیاز به جامانده را هم جداگانه در روغن سرخ کنید و به همراه کشک و نعناع داغ برای تزئین آش بهره ببرید.

مواد لازم

100 گرم نخود

100 گرم لوبیا چیتی

200-150 گرم گشنیز

250 گرم گوشت چرخ نموده

یک بوته سیر

2 عدد پیاز بزرگ

2 لیوان آبغوره

5 ق. س آرد برنج

150 گرم روغن

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2210

به "چگونه با گوشت آش درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با گوشت آش درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید