دستورالعمل گردشگری طبیعی تدوین شد

به گزارش مینی ست، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تدوین دستور العمل بهره برداری از میراث طبیعی در بخش گردشگری طبیعی اطلاع داد.

دستورالعمل گردشگری طبیعی تدوین شد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

بهروز عمرانی در همایش هفته پژوهش که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار و نماینده خراسان جنوبی و کارشناسان در سالن اجتماعات حوزه اسلامی برگزار گردید با اشاره به این که دشت لوت و جنگل های هیرکانی پارسال ثبت میراث طبیعی حیاتی شده است اضافه نمود: با کوشش پژوهشگران دستور العمل بهره برداری از این عرصه های طبیعی به منظور رعایت حفظ میراث طبیعی برای گردشگری و فعالان این عرصه تدوین و بزودی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از ثبت 270 رکورد در بخش هنرهای دستی و استادکاران اطلاع داد و گفت: به منظور حفظ و احیای هنرهای دستی علاوه بر ثبت مشخصات هنرها در سامانه اطلاعاتی، کارگاه های آموزشی به منظور احیای هنرها و صنایع دستی در بیشتر استان های کشور برگزار گردیده است.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: با توجه به بحران خشکسالی در مناطق شرقی کشور و وابستگی اقتصاد روستاییان به کشاورزی مطالعات کاربردی به منظور راهنمایی اقتصاد روستاییان این مناطق به سمت هنرهای دستی گردشگری اجرا شده است.

عمرانی گفت: تاکنون در استان خراسان جنوبی که در زمره مناطقی است که تحت تاثیر خشکسالی واقع شده است بیش از 3 هزار و 830 رکورد جاذبه گردشگری ثبت و نشان (برند) سازی شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 625

به "دستورالعمل گردشگری طبیعی تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل گردشگری طبیعی تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید