دولت انتقالی سودان کامل شد

به گزارش مینی ست، نخست وزیر سودان با تعیین دو وزیر جدید کابینه 21 نفره خود را تکمیل کرد.

دولت انتقالی سودان کامل شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیران دولت انتقالی سودان باید توسط ائتلاف آزادی و تغییر به نخست وزیر این کشور پیشنهاد شوند و عبدالله حمدوک پس از تائید صلاحیت آنان وزیران جدید را به شورای حاکمیتی معرفی می کند. انتها ائتلاف آزادی و تغییر در خصوص معرفی دو وزیر باقی مانده دولت انتقالی به توافق رسید و آنان را به حمدوک معرفی کرد.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان با تعیین علم الدین عبدالله ابشر عبدالله به عنوان وزیر دامداری و هاشم طاهر شیخ طه به عنوان وزیر زیرساخت ها و حمل و نقل هیئت دولت 21 نفره خود را تکمیل کرد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، عبدالله حمدوک وزیران جدید را به رئیس شورای حاکمیتی معرفی کرد و سرلشکر عبدالفتاح برهان ضمن موافقت با وزیران مزبور ابلاغیه های قانونی لازم را جهت شروع به کار وزیران جدید به نهادهای ذیربط خاطرنشان کرد.

مراسم سوگند وزیران جدید دولت انتقالی در برابر رئیس شورای حاکمیتی انجام شد.

علم الدین ابشر وزیر دامداری سودان متولد 1977 و فارغ التحصیل رشته دامپزشکی دانشگاه خارطوم است. او قبل از اینکه در سال 2014 به عربستان برود، در وزارت دامداری سودان فعالیت می کرد.

هاشم شیخ طه وزیر زیر ساخت ها و حمل و نقل از سودانی ها شرق این کشور است و حزب کنگره ملی البجا از او حمایت می کند. این حزب خواستار سکانداری یکی از وزارتخانه های دولت انتقالی است.

عبدالله حمدوک اصرار دارد که دولتش متشکل از متخصصان و کارشناسان از مناطق مختلف سودان باشد.

از سوی دیگر، همین روزنامه سودانی نوشت: اتحادیه از آماده بودن یک بسته حمایتی برای کمک به دولت جدید خارطوم طی دوره انتقالی خبر داد و خاطرنشان کرد که مذاکرات در این خصوص با وزارتخانه های سودان در حال انجام است.

نماینده اتحادیه اروپا در خارطوم دیروز در دیدار با رئیس شورای حاکمیتی ضمن اشاره به کمک های بشردوستانه این اتحادیه به مردم سودان گفت: اتحادیه اروپا از سال 2011 تاکنون بیش از 500 میلیون یورو در زمینه کمک های بشردوستانه به مردم سودان کمک کرده است.

قرار است نشست کشورهای دوست سودان هفته آینده در واشنگتن برگزار شود و مقامات خارطوم برای اولین بار در این نشست شرکت خواهند کرد.

به دنبال سرنگونی نظام عمرالبشیر کشورهای غربی از جمله آلمان و فرانسه گروهی را به نام دوستان سودان تشکیل دادند که هدف آن کمک به اقتصاد سودان عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 483

به "دولت انتقالی سودان کامل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت انتقالی سودان کامل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید