رایزنی وزیر خارجه عربستان با مقامات قبرس درباره ایران و منطقه

به گزارش مینی ست، وزیر خارجه عربستان سعودی در سفری به قبرس با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه گفت وگو کرد.

رایزنی وزیر خارجه عربستان با مقامات قبرس درباره ایران و منطقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در سفری به قبرس با نیکوس آناستاسیادس رئیس جمهور این کشور در کاخ ریاست جمهوری در نیکوزیا دیدار کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، در این دیدار همچنین ضرورت تشدید تلاش های بین المللی برای آنچه ممانعت ایران از دستیابی به سلاح هسته ای خوانده شد و نیز عاری شدن منطقه از سلاح کشتار جمعی مورد تأکید قرار گرفت.

بن فرحان پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری مشترک با نیکوس کریستودولیدس همتای قبرسی گفت: قبرس شریک اصلی عربستان در اتحادیه اروپا و حلقه وصل ریاض و اروپاست. وزیر خارجه قبرس نیز گفت که حملات یمن علیه عربستان، تهدیدی برای کل منطقه است و با اشاره به حمایت از عربستان، روابط با این کشور را ستود. او گفت که با همتای سعودی خود روابط بین اتحادیه اروپا و ریاض را بررسی کرده است.

وزرای خارجه عربستان و قبرس همچنین راهکارهای تقویت و توسعه روابط دوجانبه، فرصت های ارتقای این روابط و نیز مهم ترین تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1996

به "رایزنی وزیر خارجه عربستان با مقامات قبرس درباره ایران و منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزیر خارجه عربستان با مقامات قبرس درباره ایران و منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید