روسیه 112 نیروی نظامی خود را در سوریه از دست داده است

به گزارش مینی ست، طبق اطلاعات کمیته امور دفاعی و امنیتی دومای دولتی روسیه، تلفات نیروهای نظامی این کشور در جریان عملیات مبارزه با تروریسم در خاک سوریه، 112 نفر بوده است.

روسیه 112 نیروی نظامی خود را در سوریه از دست داده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آندری کراسوف نائب رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی فدراسیون روسیه اعلام نمود که تلفات نیروهای مسلح این کشور در جریان عملیات نظامی در سوریه 112 نفر بود.

این مقام پارلمانی روز دوشنبه در یک میز گرد تخصصی در دومای روسیه گفت: 112 تن از نیروهای نظامی ما در جریان عملیات مبارزه با تروریسم در خاک سوریه، جان خود را از دست دادند.

ویکتور باندارییف رئیس سابق نیروهای هوا-فضای روسیه و رئیس کنونی کمیته امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (سنای) این کشور هم در ماه سپتامبر سال گذشته، چنین رقمی را نام برده بود.

نیروهای نظامی روسیه از تاریخ 30 سپتامبر سال 2015 و در پی درخواست دولت سوریه، عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی در این کشور را شروع کرد ند. نیروهای هوا-فضای روسیه مستقر در سوریه، طی سال های اخیر، سهم قابل توجهی در پشتیبانی هوایی از عملیات نیروهای دولتی علیه تروریست ها را داشته و دارد. نیروهای پلیس نظامی روسیه نیز در حال حاضر مأموریت گشت زنی و نظارت بر فرایند رعایت آتش بس ها در مناطق مختلف سوریه را بر عهده دارند.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در ماه سپتامبر گذشته و در سالگرد اعزام نیروهای نظامی این کشور به سوریه، در یک کنفرانس مطبوعاتی با موفقیت آمیز خواندن عملیات نظامی روسیه در سوریه و نابود کردن ریشه های اصلی داعش در این کشور ، یادآور شد که این اقدام مسکو همچنین باعث افزایش اعتبار روسیه شده و کوشش های بعضی کشورهای غربی در منزوی کردن سیاسی و دیپلماتیک مسکو را ناکام گذاشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1500

به "روسیه 112 نیروی نظامی خود را در سوریه از دست داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه 112 نیروی نظامی خود را در سوریه از دست داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید