عظمت جهان را با تلسکوپ هابل ببینید

به گزارش مینی ست، دانشمندان برای درک بهتر جهان، فیلمی از دورترین نقاط جهان را تهیه کردند که چشم اندازی از جهان را نشان می دهد.

عظمت جهان را با تلسکوپ هابل ببینید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، ناسا تصویر موزائیکی خیره کننده ای از حدود 7500 تصویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل را منتشر کرد.

براساس گزارش دیلی میل، این تصویر محصول 16 سال ماموریت تلسکوپ هابل است که به عنوان بزرگ ترین و جامع ترین کتاب تاریخی جهان شناخته شد.

تلسکوپ هابل در این تصویر و فیلم ، بزرگ نمایی 265 هزار کهکشان را با قدمت 13.3 میلیارد سال نشان می دهد.

طبق این گزارش، دانشمندان برای درک این موضوع که کهکشان ها چقدر دور هستند، فیلمی را تنظیم کردند که با زوم دورترین نقاط جهان، چشم اندازی از جهان را اشکار می کنند.

گفتنی است؛ این تصویر، نتیجه نهایی پروژه ناسا که شامل اطلاعاتی از 31 برنامه هابل است، توسط تیم های مختلفی از ستاره شناسان انجام شد.

در اینجا فیلم شگفت انگیزی از جهان را مشاهده کنید.

تلسکوپ فضایی هابل یکی از قدرتمندترین ابزار بشریت برای توضیح جهان است که در طی 29 سال تصاویر خیره کننده ای از جهان را به ما نشان داده است.

تصاویری که از نقاط دوردست گرفته شده نشان هنده این است که این کهکشان ها قدمت بیشتری دارند و تقریبا متعلق به آغاز شکل گیری جهان هستند. دورترین کهکشانی که تاکنون توسط هابل شناسایی شده متعلق به 13.3 میلیارد سال پیش است.

به گفته پیتر ون استاد نجوم دانشگاه ییل؛ این تصویر کتاب تاریخ جهان در یک نگاه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 191

به "عظمت جهان را با تلسکوپ هابل ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظمت جهان را با تلسکوپ هابل ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید