غنی: جامعه جهانی به طالبان هویت سیاسی داده است

به گزارش مینی ست، رییس جمهور افغانستان گفت: طالبان مسئول ادامه جنگ بوده و همه روزه تأسیسات عمومی را تخریب و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و این جامعه جهانی بود که به این گروه مشروعیت سیاسی داد.

غنی: جامعه جهانی به طالبان هویت سیاسی داده است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مراسم تجلیل از روز پناهندگی گفت که جامعه جهانی به گروه طالبان هویت سیاسی داده است.

غنی در این مراسم که امروز (یک شنبه، 30 خرداد) در ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار گردید، اضافه نمود که طالبان مسئول ادامه جنگ بوده و همه روزه تأسیسات عمومی را تخریب و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

رییس جمهور افغانستان روز گذشته هم در نشستی در ارگ ریاست جمهوری گفته بود که طالبان به اشاره شبکه های سیاه، افغانستان را ویران می نمایند.

غنی در این مراسم گفت: این جنگ تحمیلی غیرمشروع از سوی طالبان، باید از طرف منطقه و جامعه بین لمللی تحریم و محکوم گردد.

وی از کشورهای منطقه به ویژه از پاکستان و ایران خواست تا در رابطه با نقش فعالشان در ایجاد ثبات و صلح پایدار و عادلانه در افغانستان تعلل ننمایند.

از سویی دیگر هم، غنی در این مراسم مهاجرین را جزء جدایی ناپذیر ملت و سرمایه ملی افغانستان دانست و اضافه نمود که براساس قانون اساسی، حق افغان بودن هیچ شهروند افغانستان نمی تواند سلب گردد.

غنی ضمن اشاره به نقش موثر مهاجران در برنامه های عمرانی، بعلاوه اضافه نمود که بحث مهاجرت بدون دیدگاه واضح و توجه به تغییراتی که در حال رخ دادن است، نمی تواند صورت بگیرد.

وی تأکید کرد که در حال حاضر هشت برنامه ملی تحت آنالیز قرار گرفته است و یاری های بین المللی در این خصوص باید نتیجه محور باشد، نه روندمحور.

وی ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت مهاجرین را وظیفه دولت خواند و گفت: تعهد ما این است که مهاجرین و دیاسپورای افغان بخش مهم، باعزت و سرمایه عظیم بوده و باید از این سرمایه تمام افغان ها مستفید شوند.

در این مراسم وزیر مهاجرین افغانستان، معاون نماینده ویژه سازمان ملل و نماینده کمیشنری عالی سازمان ملل هم گفت وگو نموده اند.

آنان بر کاهش خشونت ها در افغانستان، ادامه حمایت سازمان ملل از کوشش های حکومت در زمینه های بازار، صلح و دولت سازی در چارچوب برنامه عمرانی صلح تأکید نموده اند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1688

به "غنی: جامعه جهانی به طالبان هویت سیاسی داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غنی: جامعه جهانی به طالبان هویت سیاسی داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید