لردگان رکورددار تاکسی های فرسوده

به گزارش مینی ست، سیستم تاکسیرانی شهر لردگان با مسائلی روبرو است که باعث نارضایتی بعضی از رانندگان، تاکسیداران و مسافرین شده است و این مسائل استقبال مردم از این وسیله نقلیه را کاهش داده است.

لردگان رکورددار تاکسی های فرسوده

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری جهانبین نیوز؛ از صدها دستگاه تاکسی در شهر لردگان در استان چهارمحال و بختیاری که به جابجایی مسافران مشغول هستند درصد بالایی اسقاطی و فرسوده بوده و یا بدون علائم تاکسی شهری تردد می نمایند.

مهیا نبودن زیرساخت های حمل و نقل گردشگری برای شهر لردگان که قدم در جهت توسعه گردشگری گذاشته است ضعف اساسی محسوب می گردد، درحالیکه این شهرستان به عنوان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرستاش استان به چهار منطقه شهری تقسیم شده و بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد، هرساله میزبان سیل گردشگران و مسافران است.

حال با توجه به فرایند روبه رشد شهرستان لردگان در سال های اخیر به ویژه در توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری های مختلف در این بخش، زیرساخت های حمل و نقل متناسب با این پیشرفت، مهیا نیست.

وجود تاکسی های فرسوده، عدم رعایت صف تاکسی در خیابان های شلوغ، ساماندهی نشدن ایستگاه های تاکسی در بعضی از جهتها، معین نشدن ایستگاه ها در جهتهای پرتردد، برخورد نامناسب رانندگان، ظاهر اسقاطی و خراب تاکسی ها، عدم رعایت در دریافت کرایه های مصوب از سوی رانندگان تاکسی، نبود تاکسی در روزهای بارانی، استقبال مردم از این وسیله نقلیه را کاهش داده و موجب استفاده مسافران از وسیله نقلیه شخصی و به دنبال آن ترافیک سنگین در خیابان ها می گردد.

حضور مسافران فراوان، نبود تاکسی های مجهز و نو از معضلات شهر لردگان است که می تواند بر معضلات و ناهنجاری های اجتماعی شهری نیز تاثیر بسیاری داشته باشد.

نصب کارتخوان در تاکسی ها

یکی از راه چاره هایی که به نظر می رسد نصب کارت خوان است در اینصورت قیمت های مصوب تاکسیرانی از کارت ها به صورت اتومات کم شده و مشکل کرایه های سر در گم نیز حل می گردد.

با مجهز شدن تاکسی ها به دستگاه کارت خوان تا حدی مشکل پول خرد و کرایه ها حل می گردد.

به گفته جمعی از شهفرایندان، عدم اجرای نرخ مصوب توسط تاکسی ها و دریافت کرایه های غیرقانونی معضلی است که پس از سال ها و با بحث های فراوان بین رانندگان و مسافران هنوز حل نشده است.

دغدغه های شهفرایندان لردگانی

یک شهفرایند در این زمینه می گوید: بعضی رانندگان جهتهای یک کیلومتری را هم با مبلغ 1000 تومان کرایه دریافت می نمایند و نظارت بر چنین مسائلی لازم است.

با توجه به گردشگری بودن شهرستان، لزوم توجه به زیرساخت های این حوزه امری مهم تلقی می گردد و ناوگان حمل و نقل درون شهری برای توسعه گردشگری و جلب گردشگر نقش بسزایی دارد.

یک فعال در حوزه گردشگری نیز با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری منطقه گفت: راه اندازی تاکسی با علائم و رنگ معین و همچنین چگونگی برخورد با مسافران، رعایت نظافت و بهداشت شخصی رانندگان از جمله مواردی است که باید توسط مسئولین و نیز مسافران شهرستان رعایت و پیگیری گردد.

استفاده از وسیله نقلیه عمومی از حقوق شهفرایندی مهم به شمار می رود، زیرا این حقوق، آمیخته ای از وظایف و مسئولیت شهفرایندان در قبال یکدیگر و در برابر قوای حاکم و بالعکس است بخصوص حقوقی که وظیفه تامین آن بر عهده مدیران شهر و شهرداری است.

پیشنهاد به متولیان شهری و تاکسیرانی

استفاده از لباس فرم مناسب همراه با درجه ای که نشان دهنده تحصیلات و یا تجربه کاری باشد از دیگر پیشنهادات برای توسعه ناوگان تاکسیرانی در لردگان است.

راه اندازی صندوق و یا اتحادیه ای که امور مربوط به خدمات تاکسی داران را توسط فرزندان و یا خانواده تاکسی داران به آن ها ارائه دهد راه چاره دیگری است که علاوه بر اشتغال پایدار مشوقی برای استفاده از خدمات فنی و مالی ناوگان تاکسیرانی در شهر لردگان است تا علاوه بر ارائه خدمات دلسوزانه تر به رانندگان از لحاظ مالی نیز برای آنان به صرفه باشد و دیگر شاهد تاکسی های اوراق و نازیبا در سطح شهر نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 671

به "لردگان رکورددار تاکسی های فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لردگان رکورددار تاکسی های فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید