همه منطقه ها استان باید یکپارچه دیده شود

به گزارش مینی ست، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید بخشی نگری باشد و همه استان باید در راستا توسعه به صورت یکپارچه دیده شود.

همه منطقه ها استان باید یکپارچه دیده شود

جواد قناعت، امروز یکشنبه 3 بهمن در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: یکی از مسائلی که برای ما مشکل ایجاد کرده و باعث عقب افتادگی و کندی سرعت توسعه استان می شود، بخشی نگری است لذا باید همه استان را با هم ببینیم چون کننده کل استان هستیم.

به گزارش خبرنگاران، وی همگرایی و عقلانیت محوری را از عوامل پیروزیت در همه مجموعه ها از جمله شوراها برشمرد و گفت: شورای اسلامی استان نباید بخشی نگر باشد و چون از کنندگان همه منطقه ها تشکیل شده باید همه استان را یکپارچه ببیند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر صدای واحد از استان خارج شود، در توسعه خراسان جنوبی پیروز خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای اسلامی استان افزود: به واسطه همین اهمیت است که کننده شورای استان در شورای برنامه ریزی و توسعه حضور دارد.

قناعت توزیع عادلانه خدمات و اعتبارات در سراسر استان را لازمه توسعه پایدار دانست و گفت: یکی از مواردی که باعث توسعه پایدار می شود توزیع عادلانه اعتبار و خدمت در جای جای استان است.

وی بیان نمود: برنامه عمرانی استان باید جامع و کامل تهیه شود و در این زمینه جلوگیری از تبعیض برعهده کنندگان شورای استان است.

استاندار خراسان جنوبی یکی از وظایف شوراها را آسیب شناسی بودجه شهرداری مطرح نمود و گفت: کنندگان شورا باید نقاط ضعف و قدرت بودجه شهرداری ها را شناسایی کنند و نقاط قوت آن در برنامه های سال های بعد تقویت و نقاط ضعف رفع شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کنندگان شورای اسلامی استان با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند، نظارت بر مدیریت شهری انتظار جدی مردم است یعنی هرچه شوراها در مدیریت شهری نظارت مستمر و عملکرد توانمندی داشته باشند بدون شک موجب رضایتمندی و دلگرمی مردم خواهد شد.

قناعت بیان نمود: شورای فعال و آشنا به قوانین که بودجه شهرداری را آسیب شناسی کرده و نظارت مستمر و جدی بر عملکرد بودجه شهرداری داشته باشد به عنوان شورای پویا شناخته می شود.

وی گفت: بیشترین مباحثی که از طریق کنندگان شورا در این جلسه مطرح شد، موضوعات عمرانی بود که درست است اما نباید از مباحث فرهنگی و معضلات آن هم غافل شویم؛ اگرچه استان فرهنگی و با اصالت بوده و معضلات فرهنگی خیلی اندک است اما نسبت به همین میزان اندک هم باید حساس بوده و برای آن برنامه داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان، گروه های مرجع، اساتید دانشگاه و سایر گروه ها و اقشار در زمینه چاره جویی مسایل مختلف استان بهره مند شویم.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در برخی اعضای شوراها دیده می شود اینکه از وظایف و اختیارات خود اطلاع ندارند و این نبود اطلاع سبب شده در برخی مواقع مسائل اداری در شهرستان ها ایجاد شود.

قناعت گفت: اگر شوراهای اسلامی استان و شهرستان بر موضوعات و مسائل، ظرفیت ها، کمبودها و نیازها اشراف داشته و عصاره و چکیده آن را به صورت فنی و دقیق و خارج از بخشی نگری و تعصب های منطقه ای به مدیران استان انعکاس دهند خیلی از هم پوشانی ها و موازی کاری ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی شرح داد: هرچه صدا واحدی از شورای اسلامی استان و یکدست و یکپارچه برای توسعه استان شنیده شود، پیروز خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جاده ها، راه آهن، انتقال آب، پروازها، راه های مواصلاتی، خرید حمایتی زرشک، جلوگیری از خام فروشی معادن به عنوان یکی از موضوعات مهمی که خیلی از آن رنج می بریم، احداث بیمارستان و تجهیز آنها، جمع آوری آب های سطحی، تامین نهاده های دامی، گردشگری و کمبود پزشک از عمده موضوعاتی بود که از طریق کنندگان شوراهای استان مطرح شد.

وی افزود: تمامی این موارد مربوط به همه استان است لذا اگر پروژه ای انجام می دهیم باید با تلاش و صدای واحد در یک فضای همدلی باشد تا به پیروزیت برسیم.

قناعت گفت: فضای تازه کشور اکنون فضای کار و تلاش جهادی، مدیران پرتحرک، دلسوز، جهادی، انقلابی، نترس و اهل ریسک است و با همکاری هم این فضا را باید در استان ایجاد کنیم در این صورت می توانیم در دوره چهار ساله بخش جدی از مسائل را حل کنیم.

وی گفت: سفرهای استانی رییس جمهور یا سفرهای شهرستانی استاندار خارج از برنامه و مضاعف است در غیر این صورت برنامه ها دنبال می شود.

استاندار خراسان جنوبی در تشریح سفرهای شهرستانی افزود: قبل از انجام سفر فرماندار، اعضای شوراها و بخشداران شهرستان ها مسائل و نیازمندی ها را احصا کرده و چند موضوع اولویت دار به صورت فنی، علمی و کارشناسی شده انتخاب می شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز به چهار شهرستان سفر کرده ایم گفت: سفرهای شهرستانی تعصبی، احساسی یا کورکورانه نیست بلکه هدف پیگیری مسائل و رفع آنهاست که در این خصوص چند موضوع مهم و البته تعداد کم انتخاب شده، بازدید میدانی انجام و در نشست شورای اداری شهرستان مصوب می شود.

قناعت اظهار کرد: سعی می کنیم مصوبات کم باشد و اجرا شود تا اینکه زیاد باشد و ناقص بماند، در این زمینه یکی از مدیران کل معاونت عمرانی استانداری پیگیری مصوبات سفر را برعهده دارد و اولین سفر آخرین سفر شهرستانی هم نخواهد بود.

وی گفت: اینکه کدام شهرستان اول یا آخر باشد مهم نبوده و چاره ای نیست مهم این است که مسائل و مسایل مربوط به شهرستان ها را بتوانیم حل و فصل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید صبر و تحمل کرد افزود: برخی به دلیل انتخاب ها از ما انتقاد می کنند اما آیا باید چند ماه بنشینیم، تحقیقات را انجام داده و تغییرات را انجام دهیم بعد به شهرستان ها سفر کنیم یا اینکه همزمان با تحقیقات و تغییرات، با همین شرایط سفرهای شهرستانی را انجام و مصوبات را ادامه بدهیم.

وی درباره استقرار مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان ها گفت: ما در استان مدیر پروازی نداریم و به همه فرمانداران و مدیران کل تاکید کرده ایم در محل خدمت با خانواده مستقر شوند.

قناعت شرح داد: یکی از شروط اصلی ما برای فرمانداران و مدیران استقرار در شهرستان مربوطه است.

وی افزود: با فضای تازهی که در کشور ایجاد شده باید در زمینه جذب سرمایه گذار بومی و غیربومی توانمند در شهرستان های استان اقدام کرد که یکی از اولویت های جدی ما در سال 1401 است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بودجه دولتی اندک و قطره چکانی است گفت: شوراهای استان هم باید برای جذب سرمایه گذار به استان بکوشند همچنین از اعضای شورای اسلامی استان انتظار داریم برای توانمندسازی شهرداری ها و دهیاری ها، طرح و برنامه هایی براساس استعدادها و ظرفیت های هر شهرستان ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1950

به "همه منطقه ها استان باید یکپارچه دیده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه منطقه ها استان باید یکپارچه دیده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید