هم اندیشی خبرگان و اساتید حوزه علوم اعصاب شناختی

به گزارش مینی ست، نشست هم اندیشی محققان، خبرگان و اساتید حوزه علوم اعصاب شناختی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

هم اندیشی خبرگان و اساتید حوزه علوم اعصاب شناختی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی، به منظور توسعه فعالیت های پژوهشی و افزایش زمینه های همکاری و همگرایی، نشست هم اندیشی محققان، خبرگان و اساتید حوزه علوم اعصاب شناختی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

علی اسداللهی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و مدیر آزمایشگاه بینایی حرکتی نخستیان این مرکز علمی اظهار داشت: در این گردهمایی علمی و تخصصی زمینه های گسترش همکاری و همگرایی بین محققان و پژوهشگران و نیز راه های متمرکز کردن فعالیت های تحقیقاتی در حوزه های علوم اعصاب شناختی توسط بیست تن از اساتید، خبرگان و محققان برجسته کشور مورد بحث و آنالیز و گفتگو نهاده شد.

وی ابراز امیدواری کرد: نشست هم اندیشی میان محققان و اساتید حوزه های علوم اعصاب شناختی به ارایه راحل های برای تبدیل چالش ها به فرصت های موثر و جهت دهی و تسهیل فعالیت های پژوهشی و آموزشی و نیز استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های همکاری مفی تر منجر گردد.

وی با بیان اینکه در نشست دیگری همچنین فعالیت های مطالعاتی عصب شناختی در آزمایشگاه بینایی - حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد درباره درک بهتر از مغز و حرکات شناختی نخستیان نیز مورد آنالیز نهاده شد ، گفت: ایجاد همکاری و هم افزایی بین مراکز علمی تحقیقاتی یکی از اهداف برپایی این گردهمایی است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آزمایشگاه بینایی حرکتی به عنوان یک کانون میدانی ، در صدد فراهم کردن محیط بین رشته ای جهت فعالیت و همکاری های آموزشی و پژوهشی است تا با گسترش فعالیت های اساتید و محققان در حوزه های مختلف علوم اعصاب شناختی، بستر لازم نیز برای رشد نیروی انسانی جوان و توانمند در این حوزه فراهم آید.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد توضیح داد: آزمایشگاه بینایی- حرکتی این دانشگاه با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی ، بطور کامل راه اندازی شد و تحقیقات آزمایشگاهی آنالیز مکانیسم های عصبی کنترل توجه بینایی و حرکات چشمی بر روی نخستیان با پیشرفت هایی همراه است.

وی گفت: در انجام مطالعات شناختی درباره نخستیان، امید است با درک بهتر از مغز و رفتارهای شناختی این حیوان، راهکارهای موثر برای درمان بیماری ها در سیستم های اختلالات توجه و حرکات چشمی ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 249

به "هم اندیشی خبرگان و اساتید حوزه علوم اعصاب شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم اندیشی خبرگان و اساتید حوزه علوم اعصاب شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید