وزیرخارجه آمریکا درباره پرداخت پول به کره شمالی شرح می دهد

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دو تن از اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نامه ای از مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور خواستند تا درباره درخواست پول توسط کره شمالی برای آزادی اوتو وارمبیر، دانشجوی کشته شده آمریکایی شرح دهد.

وزیرخارجه آمریکا درباره پرداخت پول به کره شمالی شرح می دهد

در همین ارتباط الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور رابرت منندز از دیگر اعضای این کمیته از پمپئو خواسته اند تا چگونگی پرداخت پول به کره شاقتصادی در ازای آزادی وارمبیر را تشریح کند.

درخواست از پمپئو برای شرح درباره درخواست پول توسط کره شاقتصادی در شرایطی مطرح شده که این دانشجو سال گذشته در زندان کره شاقتصادی دچار جراحت مغزی شده و در نهایت پس از آزادی در حالت کما به آمریکا بازگردانده شد و در همان جا درگذشت.

با وجود آن که پیشتر بعضی رسانه ها درخواست کره شاقتصادی برای پرداخت 2 میلیون دلار را به دلیل هزینه های بیمارستانی آن دانشجوی آمریکایی عنوان کردند، اما پیش از این جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور هرگونه پرداخت اقتصادی به کره شاقتصادی را رد نموده بودند.

با این حال کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در سوال خود از مایک پمپئو پرداخت احتاقتصادی پول به کره شاقتصادی توسط دولت ترامپ را با توجه به تحریم های سازمان ملل علیه کره شاقتصادی در دو سال پیش غیرقانونی اعلام نموده و خواهان روشن شدن همه جزئیات و ابعاد این موضوع شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 195

به "وزیرخارجه آمریکا درباره پرداخت پول به کره شمالی شرح می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه آمریکا درباره پرداخت پول به کره شمالی شرح می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید