کاهش هزینه تحصیل منجر به اختلال در بودجه می گردد

به گزارش مینی ست، وزیر آموزش کانادا می گوید: کاهش هزینه تحصیل دانشجویان با بودجه دولت همخوانی ندارد و منجر به بروز مسائل متعددی می گردد.

کاهش هزینه تحصیل منجر به اختلال در بودجه می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از universityworldnews، آموزش عالی انتاریو طی یک بیانیه جدید اعلام نموده است: هزینه تحصیلی دانشجویان را کاهش می دهد ولی هیچ برنامه ای برای کمبود بودجه ای که پس از آن رخ می دهد ندارد.

نتایج یک گزارش حاکی از آن است که دانشجویان و خانواده آنها سال هاست که از هزینه تحصیل و مسکن در انتاریو پایتخت کانادا شکایت دارند.کمپین های متعددی دولت را مجبور به اختصاص یارانه برای دانشجویان نموده تا به آنها در پرداخت هزینه ها یاری گردد.

براساس تازه ترین تصمیم وزارت علوم و تحقیقات کانادا، از ابتدای سال تحصیلی 2019 شهریه دانشجویان کاهش می یابد و این روند نزولی تا خاتمه سال تحصیلی 2021 ادامه دارد.

وزیر آموزش کانادا، مریلی فولرتون می گوید: این کاهش در پی فشار دانشجویان و خانواده های آنان است و هنوز تصمیمی گرفته نشده که این کمبود بودجه به چه صورت جبران گردد.

فولرتون در گفت و گو با رسانه ها نیز گفت: کاهش 10 درصدی هزینه تحصیل دانشجویان انتاریو با بودجه دولت همخوانی ندارد.

کارشناسان علمی تأکید می نمایند: در حالی که این تصمیم در نگاه اول مثبت به نظر می رسد، اما آنچه که برای مؤسسات و کالج های انتاریو رقم می خورد نامعلوم است.

آمارها حاکی از آن است که این اقدام در مرحله اول حداقل 250 میلیون دلار از میزان بودجه کانادا را کاهش خواهد داد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 322

به "کاهش هزینه تحصیل منجر به اختلال در بودجه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش هزینه تحصیل منجر به اختلال در بودجه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید